سیاست

وزارت فواید عامه کار برای ترمیم عاجل سالنگ ها و رفع مشکلات تخنیکی و توسعه جاده غوربند –شکاری را آغاز کند

کابل باختر 24 جوزا

جلسۀ به منظور بررسی مشکلات شاهراه سالنگها و بازسازی آن، قبل ازظهر امروز به ریاست محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور برگزارشد.

دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر خبر داد،دراین جلسه که وزرای دفاع، داخله، فواید عامه، ترانسپورت، مالیه و تجارت حضورداشتند، نخست وزیر فوائد عامه درمورد اقدامات انجام شده تو سط ارگان های مربوطه درمورد فیصله کابینه مبنی بر ترمیم عاجل سالنگها، تامین امنیت مسیر غوربند – شکاری، بررسی های تخنیکی درمورد توسعۀ جاده غوربند- شکاری به جلسه گزارش داده و پیشنهادات را نیز ارائه نمود.

وی اظهارات داشت که به دلیل تراکم بیش ازحد ترافیک درمسیر سالنگ و عبور کاروان های اکمالاتی نیروهای بین المللی از این مسیر، شاه راه سالنگ  شدیدا آسیب دیده و برای جلوگیری از تخریب بیشتر عجالتا به ترمیم نیاز داشته؛ اما ترمیم موقتی سالنگها و رفع مشکلات تخنیکی درمسیر جاده غوربند- شکاری به وجوه مالی نیاز دارد.

به گفته وی، برای ترمیم سالنگها و کاهش ترافیک از این مسیر، ایجاب می کند که ازجاده غوربند- شکاری به عنوان مسیر بدیل استفاده شود؛ اما  تامین امنیت جاده غوربند- شکاری و بازسازی آن نیز یک اولویت است.

همچنین وزارت فواید عامه اظهار داشت که تمام مطالعات و بررسی های تخنیکی برای ترمیم عاجل سالنگها و رفع مشکلات تخنیکی درمسیر غوربند- شکاری نیز انجام شده  و وزارت های داخله و دفاع نیز گزارش دادند که تلاش برای تامین امنیت مسیر غوربند- شکاری ازسوی آنان جریان دارد.

دراین جلسه ضمن بحث مفصل درمورد اقدامات لازم و ضروری، فیصله گردید که: وزارت مالیه  هزینه مالی مورد نیاز برای  ترمیم اساسی سالنگها درسال آینده، هزینه ترمیم ضروری سالنگها درسال جاری و هزینه مالی توسعۀ جاده غوربند- شکاری به عنوان مسیر بدیلِ سالنگ را فراهم نماید.

همچنین معاون رییس جمهور دراین جلسه به وزارت های داخله و دفاع وظیفه سپرد تا برای تامین امنیت پایدار درمسیر جاده غور بند- شکاری عملا اقدام نمایند.

وزارت های داخله، ترانسپورت، ، تجارت، فوائد عامه و ریاست ترافیک توظیف گردیدند تا درخصوص چگونگی تنظیم ترافیک در دو مسیر سالنگ و جاده غوربند- شکاری به منظور جلوگیری از تراکم بیش ازحد ترافیک در مسیر سالنگ و آسیب رسیدن بیشتر به سالنگها، وارد اقدام شوند.

جلسه فیصله نمود که وزارت فوائد عامه کار برای ترمیم عاجل سالنگها و رفع مشکلات تخنیکی و توسعۀ جاده  غور بند – شکاری را هرچه عاجل آغاز نموده و ترمیم اساسی شاه راه سالنگ را سال آینده در دستور کار خویش قرار دهد.

دفترمطبوعاتی معاونیت دوم ریاست ج . ا  . ا .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا