سیاست

لایحه فعالیت رسانه یی در دوران انتخابات ترتیب شد

کابل باختر/ 9/ جدی
کمیسیون رسانه یی کمیسیون مستقل انتخابات لایحه تنظیم فعالیت های رسانه یی را دردوران انتخابات امروز با مسوولان رسانه ها شریک ساخت .
به گزارش آژانس باختر ، درنشست امروز که به این مناسبت برگزار شد سیمین غزل حسن زاده معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ دررابطه به نقش رسانه ها در پروسه انتخابات صحبت نموده گفت رسانه ها با رسالت بزرگ که در قبال جامعه و تعیین نظام دموکراسی دارند باید منافع ملی را در سرلوحه کاری شان قراردهند.
به گفته حسن زاده رسانه ها با رعایت اصول مسلکی میتوانند مردم را غرض اشتراک در پروسه انتخابات تشویق نموده و باارائه گزارش های شفاف به مردم آنان را از وقایع روز آگاهی دهند .
دراین نشست فریده نیکزاد رییس کمیسیون رسانه یی درکمیسیون انتخابات هدف از تصویب لایحه یاد شده را تنظیم فعالیت های رسانه ای کمیسیون مستقل انتخابات و ایجاد یک مسیر قانونی برای کار رسانه یی خواند.
دراین نشست خبرنگاران نظر و دیدگاه شانرا غرض غنای لایحه یادشده با اعضای کمیسیون شریک ساختند.
لایحه تنظیم فعالیت های رسانه های همگانی دوران انتخابات به اساس ماده 79 قانون انتخابات از جانب کمیسیون مستقل انتخابات تصویب گردیده تا فعالیت های رسانه های همگانی را در جریان انتخابات ریاست جمهوری وشوراهای ولایتی سال 1393 با درنظر داشت ماده 50 و 61 قانون انتخابات و بند 9 فقره یک ماده 14 قانون تشکیل وظایف و صلاحیت های کمیسیون تنظیم نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا