ورزش

پرتگال وآلمان به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا راه یافتند

کابل 29 جوزا باختر
تیم های فوتبال آلمان وپرتگال پس ازپیروزی دربرابرحریفان شان ، به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا را ه یافتند.
این دوتیم اروپا شب گذشته ودرگروه ب تیم های هالند ودنمارک را شکست دادند وجوازحضوربه مرحله بعدی را حاصل کردند.
دراین بازی ها که همزمان ساعت یازده وپانزده شب به وقت افغانستان برگزارشد ، تیم ملی پرتگال با درخشش کرستیانورونالدو توانست با نتیجه دوبریک تیم هالند را شکست دهد.
دراین دیدارکرستیانورونالدو با به ثمررساندن هردوگول تیمش ، ستاره میدان لقب گرفت. تنها گول تیم ملی هالند را رافایل فندرفارد مهاجم کهنه کار به ثمررساند.
هالند درمجموع با سه شکست درمرحله گروهی از ادامه رقابت ها وداع کرد،اما تیم پرتگال با دوپیروزی ویک شکست توانست درجمع هشت تیم مرحله یک چهارم نهایی راه یابد.
دیگربازی برگزارشده دیدارتیم های آلمان ودنمارک بود.
دراین دیدارآلمان دوبریک دربرابردنمارک به پیروزی دست یافت تا روند پیروزی هایش دراین مسابقات معتبررا همچنان ادامه دهد.
آلمان با این پیروزی درمجموع با کسب نه امتیاز به مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها راه یافت اما تیم دنمارک  درمجموع با یک برد دربرابرهالند وباخت درمقابل پرتگال وآلمان از ادامه رقابتها کناررفت.
امشب ازگروه سی نیزتیم های اسپانیا قهرمان جهان با کرواسی وایتالیا با ایرلند دیدارخواهند کرد.
این دودیدارهمزمان ساعت یازده وپانزده دقیقه امشب به وقت افغانستان راه اندازی می شود.
دراین گروه تیم های اسپانیا و کرواسی  هر کدام  با چهارامتیاز وتیم ایتالیا با دوامتیاز هرسه تیم شانس راه یابی به مرحله یک چهارم رقابتهای فوتبال جام ملت های اروپا را دارند ؛ اما ایرلند درکل با دوبازی ومتحمل شدن دوشکست با هیچ امتیاز، ازقبل از ادامه این رقابتها حذف شده وبازی امشب برای این تیم جنبه ی تشریفاتی خواهد داشت.
جام ملت های اروپا یا یورو 2012 با اشتراک شانزده تیم ازقاره ی سبز به میزبانی مشترک کشورهای اوکراین ولهستان راه اندازی شده است.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا