جهان

تیراندازی در میدان هوائی پشاور یک کشته برجای گذاشت

پشاور – دی دان  – 4 سرطان – باختر
افراد مسلح ناشناس دیشب  بریک طیاره  در  میدان هوائی بین المللی شهر ˈ پشاورˈ  تیراندازی کرده که در آن یک تن کشته و دو مهماندار طیاره  زخمی شدند.
به گزارش آژانس خبری باختر به نقل از روزنامه دان چاپ پاکستان ، طیاره متعلق به شرکت  خطوط هوایی پاکستان با 196 مسافر از  ریاض پایتخت عربستان در میدان هوائی ˈباچا خانˈ پشاور فرود آمده بود که هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت.
سخنگوی اداره خطوط هوائی پاکستان گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد که افراد مسلح از بیرون میدان هوائی، طیاره مسافربری را هدف تیراندازی قرار داده اند.
بر اساس همین خبر صدها نفر از نیروهای امنیتی در داخل و بیرون میدان هوائی پشاور جمع شده و احتمال اعلام وضعیت اضطراری و متوقف شدن موقت هرگونه پرواز و فرود طیاره در این میدان هوائی وجود دارد.
تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما مامورین پاکستانی شبه نظامیان طالبان را در انجام چنین حملاتی مقصر می دانند.
میدان هوائی بین المللی شهر پشاور  در گذشته نیز چند بار هدف حمله تروریستی شبه نظامیان و اصابت راکت های "آر.پی.جی هفت" آنها قرار گرفته بود.
پیش از این، حمله مرگبار شبه نظامیان به میدان هوائی بین المللی شهر بندری ˈکراچیˈ  پاکستان در نزدهم  ماه جوزا، جان حد اقل 30 نفر از نیروهای امنیتی و کارمندان این  میدان را گرفت  وگروه تحریک طالبان پاکستانی و شبه نظامیان ˈجنبش ازبکˈ وابسته به گروه  القاعده به طور مشترک مسوولیت حمله به میدان هوائی کراچی را به عهده گرفته بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا