صحت

میزان مبتلایان به امراض موسومی در مزارشریف افزایش یافته است

با فرا رسیدن سرمای شدید آمار کودکان ابتلا به امراض موسومی در ولایت بلخ افزایش یافته است.

داکتر عبدالروف فروغ، مسوول بخش اطفال شفاخانه ملکی شهر مزارشریف به آژانس اطلاعاتی باخترگفت، که قبل از فصل سرما روزانه حدود پنجاه الی شصت کودک به شفاخانه به خاطر تداوی مراجعه مینمودند ولی حالا که هوا به سردی می رود روزانه یکصد و بیست الی یکصد و سی طفل و کودک از اثر امراض سینه بغل، سرفه و برانشیت مراجعه مینمایند.

داکتر اسد الله شریفی، سرپرست شفاخانه حوزوی شمال ضمن تایید گفته های داکتر فروغ گفت، کودکان که از هوای سرد بیشتر آسیب می بینند طی ششماه سالروان بیش از سیزده هزار بودند که در هشتاد مرکز صحی در سطح ولایت بلخ تداوی و یکصد و بیست تن از اثر امراض شدید جان باخته اند.

داکتر شریفی افزود، راه بعضی مناطق کوهستانی از آن ولایت با برفباری های شدید مسدود می گردد که با همکاری موسسات امداد رسانی خارجی و داخلی در بخش صحت ادویه لازم تهیه و انتقال گردیده است.

فاطمه باشنده ولسوالی شولگره که طفلش را جهت تداوی به شفاخانه مذکور آورده بود گفت، مدت یک هفته میشود که پسرم به سینه بغل شدید مبتلا شده وداخل بستر می باشد و از برخورد و طرز تداوی داکتر ها سایر پرسونل صحی شفاخانه راضی هستم.

داکتر اسد الله می گوید که اکثر مادران قبل از مراجعه به داکتر به اطفال شان دوا های یونانی میدهند و بعداً” به شفاخانه ها مراجعه می نمایند که این جریان مشکلاتی را در جهت تداوی اطفال شان ایجاد مینماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا