سیاست

پاکستان برای برگزاری جلسه سه جانبه با افغانستان و ايران اعلام آمادگی کرد

 

اسلام آباد – ایرنا- باختر- اول دلو

حکومت پاکستان  برای برگزاری  جلسه سه جانبه وزرای صنعت و تجارت افغانستان ، ایران  و  پاکستان اعلام آماده گی کرد.

یک منبع آگاه سفارت ایران در پاكستان دیروز در مصاحبه با آژانس خبری دولتی ايران گفت که مقامات پاکستانی پیشنهاد برگزاری این جلسه  سه جانبه را  با وزرای تجارت و صنایع افغانستان  و وزارت تجارت ایران اعلام کرده  اما تا هنوز ایران به تاریخ برگزاری این نشت پاسخ قاطع نداده است .

پیش از این قرار بود وزرای تجارت ایران، پاکستان و افغانستان در ماه گذشته  جلسه ای در اسلام آباد پایتخت پاکستان داشته باشند و راههای افزایش همکاری های اقتصادی  میان سه کشور را بررسی کنند.

این نشست به دلیل اوضاع سیاسی پاکستان و تحصن هزاران نفر از معترضین به نحوه برگزاری انتخابات سراسری در این کشور به تعویق افتاد.

آژانس خبري دولتي ايران در عين حال به نقل از يك منبع سفر افغانستان در اسلام آباد نيز گفته است: که  پاکستان تاریخ جدید این نشست را اعلام کرده و قرار است نشست سه جانبه وزرای تجارت ، جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و افغانستان روزهای بیست و سه و بیست و چهارم ماه دلو  در اسلام آباد برگزار شود.
در نشست سه جانبه روسای ایران، پاکستان و افغانستان بیست و هشت دلو  1390در اسلام آباد که با حضور حامد کرزی ، محمود احمدی نژاد و آصف علی زرداری برگزار شد , روسای جمهوری هر سه کشور از وزرای تجارت كشور خود خواستند تا اقدام به افزایش همکاری های اجتماعی و اقتصادی میان هم دیگر را در اولویت کاری قرار دهند.

به گزارش آژانس متذكره پیش بینی می شود كه ارایه پیشنهادات جهت گسترش تجارت حمل و نقل، تشویق بخش های خصوصی سه کشور برای سرمایه گذاری، ارزیابی طرح های ترجیحی، تجارت آزاد  ارتقای روابط تجاری با ترویج همکاری های مشترک در پروژه های مربوط به زیرساخت ها، جاده سازی، راه آهن، ارتباطات، همکاری در حوزه های انرژی، استخراج معادن، ، زراعت و سایر بخش ها از اموری است که وزرای سه کشور در نشست آتی آن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا