تبصره و مرور بر مطبوعات

تبصره // اردوی ملی قامت دشمنان این سرزمین و حامیان آنان را خمیده ساخته است

کابل باختر/ 10/ جدی
علی رغم دشواری ها و چالش های سال 2017 عیسوی درتقویم روزگار، چالش ها را به سال 2018 عیسوی عوض کرد اما این سال ، سال پیروزی فرزندان صدیق وطن دربرابر دشمن بود.
مبصر آژانس باختر مینگارد : علی رغم داوری های سال 2017 میلادی با پیروزی اردوی ملی در برابر عناصر فروخته شده چالش را به سال 2018 میلادی عوض کرد .
قبل از آغاز سال 2017 داوری ها چنین بودکه افغانستان این سال پراز چالش را درپیشرو دارد . بدون تردید یک سال 2017 با چالش ها ومشکلات آغازشده دایره و ابعاد این چالش ها به اساس برنامه های استخباراتی کشورهای حمایت کننده از هراس افگنان غیر قابل پیشبینی بود. ولی اردوی ملی کشور در 9 ماه سالروان درچوکات عملیات 738 عملیات نظامی انجام داده است درکنار آن 2278 عملیات خاص کماندویی و 3781 حمله هوایی قامت دشمن را خمیده ساخت و حامیان آنان را سرافگنده .
بنابه برآورد وزارت دفاع ملی کشور در عملیات های انجام شده صدها فرد دشمن کشته شد و 8557 تن دیگر آنان زخمی گردیده اند و شمار زخمی های دشمن به 1707 نفر رسیده است .
به همین ترتیب اردوی ملی 9168 حلقه ماین دشمن را کشف و 106 میل سلاح ثقیله دشمن بدست اردوی ملی کشور افتاده است درکنار آن 1260 میل سلاح خفیف دشمن بدست اردوی ملی کشور افتاده است .
به همین گونه درعملیات های اردوی ملی کشور 333 قوماندان مربوط به گروه طالبان کشته شده اند و حدود 63 قوماندان گروه داعش در زیر ضربات خورد کننده اردوی ملی جان باخته اند.
به این ترتیب گفته میتوانیم که اردوی ملی کشور به خاطر حراست از استقلال و تمامیت ارضی کشور درحالی که سه ماه از سال خورشیدی باقیمانده است درآستانه ای حلول سال نو میلادی ضربات کوبنده برپیکر دشمن وارد کرده ، قامت دشمنان این سرزمین و حامیان آنان را خمیده ساخته است .
ختم/ نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا