امنیت

علما و شماری از قومندانان پیشین جهادی حمایت شان را از صلح در کشور بیان کردند

مزارشریف/ 12 جدی/ باختر
علما و شماری از قومندانان پیشین جهادی در یک همایش در بلخ امروز حمایت شان را از آوردن صلح در کشور بیان کردند.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر، در این همایش که زیر نام صلح و جنگ با حضور ده ها عالم دین، قومندانان پیشین جهادی و شماری از شهرودندان بلخ درشهرمزارشریف برگزار شد، سید اکبرآغا، یکی از قومندانان پیشین طالبان و رییس شورای عالی راه نجات افغانستان و خدای رحیمی یکی از قومندانان پیشین جهادی گفتند که صلح پدیده گم شده مردم افغانستان است و باید راه های رسیدن به صلح را جستجو کنیم.
آنان افزودند که صلح در کشور تامین نمی شود، مگر این که نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند و گفت و گو بین افغانان صورت بگیرد.
شماری از علما نیز بر امنیت و صلح در کشور تاکید کردند و گفتند که صلح و امنیت درصورتی در این کشور تامین می شود که مردم بر محور اسلام و قرآن شریف متحد شوند و به ارزشهای دینی پابند باشند.
این در حالی است که گفت و گو صلح بین نمایندگان طالبان و امریکا جریان دارد و قرار است که در آینده نزدیک موافقت نامه صلح امضا شود.احمد نعیم دوستی
۴۱
دورۀ آموزشی ورزشکاران فوتبال در پنجشیر  به پایان رسید
بازارک 12جدی باختر
بیست و پنج بازیکن فوتبال در پنجشیر پس از سپری کردن یک دوره آموزشی امروز سند فراغت دریافت کردند.
این ورزشکاران در کورس مربیگری یک هفته یی زیر نام لایسنس دی که از سوی فدراسیون ملی فوتبال با همکاری فدراسیون فوتبال پنجشیر برگزار شد، شرکت کردند.
در محفل توزیع سند فراغت این ورزشکاران، انجنیر کمال الدین نظامی والی پنجشیر، عبدالودود علی مردان رییس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر و غلام ایشان الماس آمر ورزش وتربیت بدنی پنجشیر حضور داشتند. حبیب سادات

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا