اخباراقتصاد

نمایندگان سنگ‌های قیمتی خواستار همکاری وزارت صنعت و تجارت شدند

کابل – 4 ثور – باختر
شماری از فروشندگان سنگ‌های قیمتی، زرگران و طلا فروشان در دیدار با نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت، مشکلات و پیشنهادهای شان را با وی شریک کردند.
به گزارش آژانس باختر، این وزارت با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در این دیدار نمایندگان سنگ‌های قیمتی در رابطه به انتقالات سنگ صحبت کردند و خواستار همکاری وزارت صنعت و تجارت شدند.
از سوی هم، نمایندگان زرگران و طلا فروشان در مورد انتقال مواد خام و وارد کردن طلای استهلاک شده که جهت ساخت و ساز و دیزاین به کشور مقصد ارسال شده است، توضیح دادند و خواهان مجوز با پرداخت ضمانت و محصول شدند.
در همین‌حال، سرپرست وزارت صنعت و تجارت به نمایندگان سنگ‌های قیمتی اطمینان داد و گفت که تلاش‌های این وزارت برای رفع چالش‌های موجود در این عرصه، جریان دارد.
وی افزود که قرار است یک نمایشگاه در شهر اسلام‌آباد برگزار شود و برای افغانستان یک مکان مناسب در نظر گرفته شده است؛ سهولت‌ها فراهم شده است و تجار سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی می‌توانند از این فُرصت استفاده کنند.
نورالدین عزیزی تاکید کرد که داشتن‌ جواز تجارتی وزارت صنعت و تجارت، یک اصل اساسی برای هر تاجر است و از تاجران خواست که جواز تجارتی اخذ کنند.
عزیزی خاطر نشان کرد؛ اشخاصی که در بخش‌های سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، طلا فروشی و زرگری و معادن‌ فعالیت دارند؛ باید فعایت‌های شان را در چارچوب اتاق صنعت و معادن تنظیم کنند.
افغانستان و سنگهای قیمتی حدود 6500 سال با یکدیگر پیوند ناگسستنی داشته‌اند و همچنان از نظر ذخایر سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی یک کشور غنی به شمار می‌رود؛ لاجورد، زمرد، یاقوت از سنگ‌های قیمتی و تورمالین، آکوامارین، کونزیت، توپاز، گارنت، فلوریت از جملۀ سنگ‌های نیمه‌قمیتی افغانستان گفته شده است که از شهرت ملی و بین‌المللی بر خوردار است.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا