جهان

ویروس کرونا؛ ترامپ می‌گوید نیازی به قرنطین‌کردن خود ندارد

واشنگتن/ بی بی سی/ 24 حوت/ باختر
پس از آن که دستیار رییس‌جمهور برازیل آزمایش کرونایش مثبت اعلام شد دونالد ترامپ که با این فرد در مجتمع تفریحی خود در فلوریدا روبرو شده بود زیر فشار قرار گرفته است که از توصیه وزارت صحت حکومت خودش پیروی کند و کنار موافقت با انجام تست کرونا، خود را برای دست کم ۱۴ روز قرنطین کند. اما رییس جمهوری امریکا موافقت کرده است که تست کرونا بدهد٬ گفته است نیازی به قرنطین شدن ندارد.
قرنطین داوطلبانه یکی از اصلی‌ترین پروتوکول‌های پیشنهادی مرکز کنترول بیماری‌های امریکاست که طی آن به تمامی افرادی که در تماس مستقیم با یک مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند، ماندن در قرنطین داوطلبانه به مدت ۱۴ روز توصیه شده است.
فابیو واینگارتن، دستیار رییس‌جمهوری برازیل پس از ترک مجتمع تفریحی مارالاگو  ترامپ در فلوریدا تست کرونا داد و نتیجه آن مثبت بود.
با این حال،  ترامپ، دیروز ، به خبرنگاران که علت تست ندادن او را پرسیده بودند گفت: "ما هیچ علایمی نداریم".
او بعد از موجی از سوالات درباره علت مخالفت او با تست دادن بالاخره در این کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که با انجام تست کرونا موافق است.
فابیو واینگارتن کمی بعد از ترک فلوریدا عکسی منتشر کرد که در آن شانه به شانه و خیلی صمیمی کنار  ترامپ ایستاده است.
دکتر آنتونی فایوچی، رییس مرکز آلرژی و بیماری‌های عفونی امریکا که مدیریت تیم مقابله با کرونا را در قصر سفید در دست دارد، در پاسخ به این سوال که آیا اگر کسی کنار یک فرد حامل ویروس کرونا ایستاده باشد باید تست دهد گفته بود "بله".
روز جمعه گزارش شد که تعداد مبتلایان در امریکا به ۱۷۰۱ نفر رسیده است و آمار جان باختگان بیماری کووید-۱۹ هم در آن کشور اکنون به ۴۰ نفر رسیده است.
در بقیه جهان هم آمار تازه مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷هزار و ۶۶۰ نفر اعلام شد و در همین مدت زمان ۲۵۰ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند تا شمار قربانیان در نقاط مختلف جهان – بدون آمار چین – به ۱۲۶۶ نفر برسد.#فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا