جهان

پاپ خواستار مشارکت جهانی برای تولید واکسین کرونا شد

روم/ ایرنا/ ۱۵ثور/ باختر
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان دیروز خواستار تلاش‌ مشترک جهانی برای تولید واکسین کرونا و مهیا کردن زمینه دسترسی به مداوای طبی بیماری کووید- ٬۱۹ در سراسر جهان شد.
پاپ بر اهمیت تجمع توان علمی به نحوی شفاف و بیطرفانه برای کشف واکسین و روش های  طبی تأکید کرد تا دسترسی جهانی به  تکنالوژی های لازم تضمین شود و هر فرد مبتلا در هر گوشه یی از جهان از مراقبت های صحی ضروری برخوردار شود.
بر اساس اعلام سازمان صحی جهان، ۸ واکسین در مرحله آزمایش بالینی و ۹۴ واکسین در مرحله آزمایش پیش‌بالینی است.
شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا میان محققان و پژوهشگران در سراسر جهان تلاش چشمگیر برای ساخت واکسین ضد ویروس شکل گیرد؛ اگرچه تاکنون واکسین و تداوی قطعی برای بیماری کووید- ۱۹ کشف نشده است و تنها راه در امان بودن از این ویروس رعایت توصیه‌های صحی است.
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ قوس ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی صحت چین ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۹ جدی ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تاکنون ۳ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۷۷ نفر در سراسر جهان به کووید– ۱۹ مبتلا شده اند. از این میان، ۲۴۶ هزار نفر براثر ابتلا به این بیماری فوت کرده اند و یک میلیون و ۱۲۹ هزار و ۷۱۳ نفر بهبود یافته اند و به زندگی بازگشته اند.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا