اخبارجهان

ازدیاد تلفات نظامیان؛ کابینه اسرائیل درز پیدا کرد

 

دوشنبه ۴ جدی  باختر

روز گذشته، بدترین روز برای نظامیان اسرائیلی در جنگ با حماس بود، ۱۴ نظامی اسرائیلی شامل افسر و عسکر کشته شدند.

ارتش اسرائیل اعتراف کرد، روز گذشته بدترین روز برای نظامیان اسرائیلی از لحاظ تلفات از زمان آغاز تجاوز زمینی به نوار غزه بوده است.

این در حالی است که رسانه های عبری زبان  اسرائیل گفته اند که ارتش مجبور شده است از بعضی ساحات غزه عقب نشینی کند و روزنامه یدیعوت آحارانوت هم به نقل از یک افسر بلندپایه صهیونیست خبر داد، اداره یکی از مناطق نوار غزه نیازمند چند ماه جنگ مستمر است.

این در حالی است که حماس تغییر تکتیک در جنگ را داده است و  با دسته دو تا پنج نفر بر نظامیان رژیم صیهونست در غزه حمله میکنند، جنگ متفرق یا پارتیزانی برای اسرائیل دشواری های زیادی را به بار آورده است.

به دنبال بروز تلفات نظامیان، کابینه اسرائیل روز گذشته برای بررسی اوضاع غزه نشست اضطراری را برگزار کرد که  با درگیری لفظی شدیدی اعضای کابینه نتانیاهو همراه بود به نحوی که حتی اعضای مهم لیکود نیز نسبت به تلفات نظامیان اسرائیلی لب به اعتراض گشودند.

رسانه‌های عبری زبان از این درگیری لفظی به عنوان جدال سخت در شورای وزیران اسرائیل یاد کرده و افزودند، نیر برکات وزیر اقتصاد و از اعضای مهم حزب لیکود در این جلسه به نتانیاهو به خاطر نحوه مدیریت جنگ حمله کرد و دیگر اعضای کابینه به دفاع از او سخن گفتند و نتانیاهو را متهم کردند که اشتباهات فجیع اش باعث شده است آنان هزینه‌های سنگینی را بپردازند.

با ازدیاد تلفات نظامیان اسرائیلی، کابینه نتانیاهو درز برداشته است و حکومت ایتلافی او دچار بحران دیگری شده است.

در حالی که ازیاد تلفات نظامیان اسرائیلی رهبران رژیم صهیونست را مضطرب ساخته است ارتش رژیم اسرائیل از شناسایی اجساد 5 نفر از نظامیان خود در یک تونل در غزه خبر داد.

پایگاه خبری یدیعوت آحارانوت گزارش داد: اجساد 5 نظامی اسرائیلی که گفته شده در دست حماس اسیر بودند، در یکی از تونل ها در غزه کشف شده است.

این اسرا در جریان بمباران اسرائیل کشته شده اند.

ارتش اسرائیل می‌گوید که اجساد این افراد را به اسرائیل بازگردانده است.

هفته گدشته نیز اراتش اسرائیل سه نظامی خود را  در غزه به گونه یی اشتباه کشت

بنا بر ادعای ارتش اسرائیل، این تونل پس از عملیات ارتش این رژیم در جبالیا در غزه کشف شد و شامل یک مقر حماس بود که اکنون تخریب شده است.

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس، نیز اعلام کرد که در نتیجه بمباران‌های وحشیانه ارتش اسرائیل، ارتباط این گردان‌ها با ۵ اسیر اسرائیلی و مجاهدانی که مسئول نگهداری از آن‌ها بودند قطع شده است.

اسامه حمدان مقام ارشد حماس به رژیم اسرائیل هشدار داده است که اگر می خواهد اسرایش را زنده بازگرداند، باید حملات و تجاوز به غزه را متوقف کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا