سیاست

کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی متعلق به تمام مردم افغانستان است

کابل/28/میزان/باختر
عضو جدید کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی که از ولسی‌ جرگه شورای ملی رأی اعتماد گرفته بود، امروز به کارمندان آن اداره معرفی شد .
به اساس معلومات آمریت ارتباط عامه کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی به آژانس باختر، در آغاز سیدولی سلطان معاون ریاست‌عمومی ادارۀ امور فرمان ریاست جمهوری را در مورد تقرری عضو جدید کمیسیون قرائت کرد.
در ادامه پوهاند قاضی رئیس کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی صحبت کرده، کمیسیون را متعلق به تمام مردم افغانستان دانسته تأکید نمود که تمامی نظریات، انتقادات و مشورهایی که به رفع نقیصه و تحکیم حاکمیت قانون بیانجامد از سوی کمیسیون استقبال می‌شود.
پوهاند قاضی همچنین استقلالیت کمیسیون را یکی از اولویت ها در راستای نظارت برتطبیق قانون اساسی خوانده تلاش های زیادی در راستای حاکمیت قانون، به خصوص قانون‌اساسی صورت گرفته، اما هنوزهم در این راستا مشکلات زیادی در بخش‌های دولتی و غیردولتی وجود دارد.
در ادامه لطف‌الرحمن سعید عضو تازه معرفی شده کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی، ضمن سپاسگزاری از رییس جمهور و ولسی‌جرگه نسبت به اعتماد به وی اظهار داشت که حاکمیت قانون اصلِ است که میتوان با آن پله‌های ترقی را پیمود.
در این محفل علاوه بر اعضای کمیسیون، شماری از استادان پوهنتون کابل، معین وزارت اقتصاد، معاون و شماری از مسوولان ریاست عمومی ادارۀ امور نیز حضور داشت. ختم/نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا