سیاست

اعلامیۀ مطبوعاتی در پیوند به گزارشات سؤاستفادۀ جنسی در لوگر

کابل / 5 قوس/ باختر

  رییس جمهوری اسلامی افغانستان گزارشات در بارۀ سؤاستفادۀ جنسی در لوگر را که ابتدا از سوی جامعه مدنی این ولایت مطرح شد، نگران کننده خواند.

رییس جمهور گفت : امروز حین اخذ معلومات در مورد پیشرفت‌ها در قضیه متذکره، مخالفتم را با رویکرد اتخاذ شده در این راستا اعلام کردم و فوراً به ریاست عمومی امنیت ملی هدایت صادر کردم که قضیه تأمین امنیت فعالان مدنی را به وزارت امور داخله محول کند.

وی افزود: صلاحیت تحقیق در مورد ادعاهای این‌چنینی در حیطۀ ‌وظایف کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و ادارۀ لوی څارنوالی است و در عین حال، تأمین امنیت مدافعان حقوق بشر و فعالان جامعه‌ مدنی از مسؤولیت‌های حکومت و به طور اخص، وزارت امور داخله است.

رییس جمهور غنی گفت : به وزارت معارف هدایت داده ام که گزارش تفصیلی از آن مناطقِ لوگر را که در آن ادعای سوء استفاده جنسی از شاگردان مکاتب وجود دارد، ارائه کند و انتظار دارم که گزارش متذکره به زودترین فرصت ممکن در دسترسم قرار گیرد.

رییس جمهوری اسلامی افغانستان تاکید کرد : به روز پنجشنبه با برگزاری جلسۀ شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه با فساد در ارگ ریاست جمهوری، موضوع تأمین امنیت مدافعان حقوق بشر و گام‌هایی که در این راستا باید برداشته شود، مورد بحث و بررسی بیشتر قرار خواهم داد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا