جهان

جانشین رهبر کشته شده طالبان پاکستانی انتخاب شد

اسلام آباد/دان/باختر/11عقرب
خان سعید سجنا امروز به عنوان رهبر جدید گروه غیر قانونی تحریک طالبان پاکستان از سوی شورای این شبکه انتخاب شد.
طالبان پاکستانی در حالی رهبر جدید را انتخاب کردند که به گفته منابع استخبارات پاکستان، حکیم الله محسود رهبر این گروه در یک حمله طیاره بی پیلوت امریکایی دیروز در وزیرستان شمالی کشته شد.
به گزارش روزنامه دان چاپ پاکستان این نشست که  در یک مکان نامعلوم برگزار شده است که تمامی اعضای این شورا در آن شرکت نکرده بودند.
رسانه های پاکستان شب گذشته به نقل از مقامات امنیتی این کشور گزارش دادند که در حملات راکتی طیارات بدون سر نشین امریکا به بخش داندی دارپاخیل در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی سه نفر از جمله حکیم الله محسود رهبر گروه تحریک طالبان پاکستان کشته شدند.
برخی منابع خبری رقم حملات دیروز وزیرستان شمالی را بیست تن ذکر کرده اند.
رسانه های پاکستان به نقل از منابع طالبان امروز افزودند که نشست سرکرده های ارشد طالبان در شهر میرامشاه مرکز منطقه قبایلی وزیرستان شمالی برگزار و سی وچهار نفر از شورای شصت نفری تحریک طالبان به انتخاب خالد سعید سجنا بعنوان رهبر جدید این گروه رای دادند.
براساس این گزارش خبر انتخاب رهبر جدید طالبان از سوی این گروه نیز تایید شده است.
مقامات دولت پاکستان عجالتا در باره انتخاب رهبر جدید طالبان چیزی نگفته اند.
به نقل از منابع خبری محلی، اعضای گروه طالبان مراسم تشیع جنازه و تدفین حکیم الله محسود که شب گذشته در جریان حکلات راکتی طیارات بدون سرنشین امریکا کشته شد را بامداد امروز انجام دادند.
خان سعید سجنا که سی و شش سال عمر دارد گمان میرود که در حمله به یک پایگاه نیروی بحری در شهر کراچی باکستان درگیر شده بود و در سال 2012 چهار صد زندانی را از زندان شهر بنو ایالت خیبر پشتونخوا فرار دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا