جامعه

حامد کرزی: هر فرد ما یک نهال غرس کنیم

کابل باختر 19 حوت
به تمام شاروالی ها و موسسات هدایت داده می شود که بخاطر سر سبزی و شادابی کشور، نهال شانی را از طریق حشر های مردمی تنظیم نمایند و به منظور حفاظت محیط زیست شهرها، در هر شهر بیشتر از گذشته نهال غرس نمایند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، این مطلب را حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شب گذشته در بیانیه رادیویی پانزده روزه خویش بیان نموده افزود: سال نو و بهار نو در حال فرا رسیدن است. از مدت ها قبل در این وقت مردم در زمین ها، باغ ها و باغچه های  شان نهال غرس می کردند و بهار سال نو را با غرس نهال ها، جشن می گرفتند.
رئیس جمهور گفت: ما باید از این فرصت بیشتر استفاده نماییم و حد اقل هر فرد ما در خانه، کوچه و محل مناسب دیگر یک نهال غرس کنیم. اگر در این شب و روز سال روان چنین کردیم، در بهار سال نو میلیون ها درخت را غرس نموده ایم.
حامد کرزی از تمام باغداران و دهاقین کشور خواست تا در قریه ها و محلات شان باغچه ها و باغ ها را گسترش و توسعه دهند و قریه ها و ساحات بدون درخت را باغرس نهال ها، سرسبز و زیبا نمایند.
رئیس جمهور در ادامه افزود: ازدیاد نهال ها، باغ ها و باغچه ها در کشور و افزایش حاصلات میوه اگر ازیک  جهت سبب بهتر شدن اقتصاد خانواده ها می گردد از جانب دیگر محیط زیست ما را سبز و زیبا می سازد. هوای قریه ها، مناطق و شهر های ما پاک می گردد و محیط زیست پاک سبب جلوگیری بیماری ها می شود.
حامد کرزی با اشاره به اینکه کشور ما توجه بیشتر به سرسبزی و شادابی دارد، گفت: توجه به سرسبزی و شادابی از جمله ضروریات مهم هر منطقه و محیط محسوب می شود، اما کشور ما توجه خاصی را در این رابطه نیاز دارد، زیرا به علت عوامل مختلف محیط زیست، کشور ما متضرر شده و به جنگلات و ساحات سبز ما، زیان های زیادی رسیده است.
رئیس جمهور گفت: یگانه راه موثر برای مساعد شدن محیط زیست سالم، سرسبزی و شادابی کشور، نهال شانی و احیا و گسترش جنگلات می باشد. به فضل خداوند طی سال روان بارش برف و باران در کشور ما فراوان بود، پس انشاالله سال نو در کشور نظر به سالهای گذشته بیشتر سرسبز و شاداب خواهد بود. شرایط بسیار خوبی برای غرس، رشد و نموی نهال ها، درختان و جنگلات مساعد گردیده است.
حامد کرزی در اخیر بیانیه رادیویی اش گفت: نباید از یاد برد که سرسبزی و شادابی کشور و حفاظت از محیط زیست وقتی یقینی می گردد که هر کدام ما نهال های را که غرس کرده ایم مراقبت و پرورش نموده و آنرا آبیاری و از خشک شدن و شکستن، حفاظت کنیم تا به این ترتیب کشور ما سر سبز و محیط زیست ما از خطرات محفوظ گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا