سیاست

برگزاری نخستین نشست سفیران رکا و ګشایش مرکز تحقیق و ارزیابی رکا

کابل 15 دلو باختر
نخستین نشست هماهنګی سفیران رکا در سال 2019 و مراسم ګشایش مرکز تحقیق و ارزیابی رکا در وزارت امور خارجه با اشتراک صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور، اراکین دولتی و سفیران خارجی در کابل، برگزار شد.
وزیر امور خارجه با سپاسگزاری از حمایت کشور های منطقه، همکاری های منطقه یی را مهم دانست، افغانستان را نقطه اتصال در منطقه خواند و افزود: همکاری های منطقه یی باعث ثبات و رشد اقتصادی روز افزون می شود.
عادله راز معین همکاری های اقتصادی این وزارت نیز، از دستآورد های سال 2018  در چارچوب همکارهای منطقه یی که در ساحات مختلف صورت گرفته است یاد آوری کرد، به گونه یی مثال از پروژه تاپی در بخش انرژی، چابهار و راه لاجورد در بخش ترانسپورت یاد کرد.
قابل یاد آوری است که همکاری های اقتصادی منطقه یی راجع به افغانستان یا رکا در سال 2005 برگزارشد و در  بخش های انرژی، ترانسپورت، تسهیل تجارت و ترانزیت، ارتباطات، گسترش همکاری بین بخش های خصوصی کشور های عضو و فرستادن کارگران فعالیت می نماید.
طرح ایجاد این مرکز در چارچوب این هدف در ماه نوامبر 2017 توسط این وزارت و در هفتمین نشست وزیران رکا ارائه شد و مورد تایید قرارگرفت. هدف ایجاد این مرکز افزایش ظرفیت تحقیق، گسترش همکاری های پژوهشی، کمک به انکشاف پالیسی و رشد سرمایه گذاری در سطح منطقه می باشد.
قرار است هشتمین نشست وزیران خارجه رکا در نیمه  دوم سال جاری به میزبانی اوزبکستان در تاشکند برگزار شود.  ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا