سیاست

رئیس جمهور غنی با بزرگان و نمایندگان ولایت بغلان دیدار کرد

کابل باختر 29 حوت
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز طی دیداری با شماری از بزرگان و نمایندگان ولایت بغلان، یکبار دیگر مراتب تسلیت و همدردی خویش را بخاطر شهادت وکیل علم جان مجاهد به آنان ابراز کرد و برای آن شهید بهشت برین آرزو نمود.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، اسدالله شهباز رئیس شورای ولایتی بغلان، خان زاده مظلوم یار مجاهد، سید کمال وردک و مولوی عبدالولی راجی به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و مشکلات محلی شانرا در عرصه های مختلف از جمله مشکل بیجاشدگان، غصب زمین، آغاز نشدن کار عملی بند کیلگی، مشکلات در امور انکشافی و بازسازی، ناامنی و موجودیت فساد در اداره محلی، مطرح کردند.
آنان ضمن تشکر از توجه رئیس جمهور بخاطر حل مشکلات مردم ولایت بغلان، خواهان دستگیری و مجازات قاتلان شهید وکیل علم جان مجاهد گردیدند.
رئیس جمهور غنی پس از استماع خواستها و پیشنهادهای آنان، صبر و استقامت مردم ولایت بغلان را مورد ستایش قرار داد و به ریاست عمومی اداره امور در زمینه مساعدت به خانواده های بیجاشده، هدایت داد.
رئیس جمهور گفت که در سال جاری به منظور برگشتاندن زمین های غصب شده، کندک ۴۰۰ نفری را ایجاد کردیم و هزاران جریب زمین غصب شده را اعاده نمودیم. وی با تاکید گفت که در سال آینده در زمینه واپس گیری زمین های غصب اقدامات جدی صورت خواهد گرفت.
رئیس جمهور غنی گفت که مشکلات برق مردم ولایت بغلان به طور اساسی حل خواهد شد و همچنان برای تطبیق اصلاحات در این ولایت، هیاتی به ریاست عبدالستار سعادت مشاور ریاست جمهوری به ولایت بغلان اعزام می شود.
محمد اشرف غنی گفت که مشکلات ولایت بغلان حل مردمی می خواهد، زیرا علت اکثریت مشکلات مردم ولایت بغلان بی عدالتی است که مردم از آن رنج می برند. وی به هیاتی که قرار است به آن ولایت اعزام شود، هدایت داد که برعلاوۀ بررسی های شان، همراه با بزرگان ولایت بغلان یک طرح مردمی بخاطر حل مشکلات مردم آن ولایت، ترتیب به ریاست جمهوری تقدیم نماید.
در اخیر بزرگان و نمایندگان ولایت بغلان دستار عزت را بر سر رئیس جمهور گذاشتند و برای وی از درگاه خداوند (ج) موفقیت آرزو نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا