سیاست

تاجکستان سرحداتش را به روی تجارت و ترانسپورت با افغانستان، بازنگه می دارد

کابل/ 9 ثور/ باختر
محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه٬ از طریق ویدیو کنفرانس با سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجکستان، در رابطه به همکاری های بیشتر میان دوکشور، صحبت کرد .
به گزارش آژانس باختر، در این ویدیو کنفرانس، روی گسترش و تقویت همکاری های دو جانبه درعرصه های تجارت، ‌ترانسپورت، امنیت، امور سرحدات، روند صلح افغانستان و روابط دیپلوماتیک، بحث  کردند.
وزیر خارجه تاجکستان گزینش اتمر را به حیث سرپرست وزارت امورخارجه تبریک گفت و اطمینان داد که دوره کاری اتمر به صفت وزیر امور خارجه زمینه گسترش هرچه بیشتر روابط میان دو ملت را مساعد خواهد کرد.
او با یادآوری مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت که تاجکستان سرحدات خویش را به روی تجارت و ترانسپورت با افغانستان بازنگه داشته است و مصمم است تا این روند را ادامه دهد.
مهرالدین با اشاره به اهمیت روابط دو ملت دوست و همسایه اضافه کرد که جمهوری تاجکستان از روند صلح به رهبری دولت افغانستان حمایت می کند.
همچنان سرپرست وزارت خارجه کشور با قدردانی ازهمکاری و حمایت دولت تاجکستان از روند صلح درافغانستان، از میزبانی دولت تاجکستان از اجلاس نهم وزاری قلب آسیا- پروسه استانبول ، در سال جاری تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که از چهارچوب همکاری های سه جانبه میان افغانستان، تاجکستان و ایالات متحده امریکا نیز استفاده بهینه صورت گیرد.
اتمر درمورد کوشش های جاری، منجمله طرح آتش بس بشر دوستانه، آغاز بدون قید و شرط مذاکرات بين الافغانی صلح و تبادله زندانیان، به همتای خویش صحبت کرد وافزود که صلح افغانستان تنها در چارچوب نظام جمهوری اسلامی می تواند پایدار باقی بماند.
احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا