امنیت

تتدابیر امنیتی در کابل افزایش یافته است

کابل اول ثور باختر
مسوولان وزارت امور داخله میگویند: به تعقیب حادثه تروریستی  دیروز نیروهای پولیس فعالیت های خود را در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته افزایش داده و به مجرمین و جنایت کاران اجازه نخواهد داد تا امنیت مردم را اخلال کنند.
به گزارش دفتر مطبوعاتی وزارت امور داخله به آژانس باختر، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله، لوی پاسوال سید عبدالفغار سید زاده رییس عمومی مبارزه با جرایم وزارت امور داخله و لوی پاسوال محمد ظاهر ظاهر رییس عمومی تحقیقات جنایی این وزارت، امروز در یک نشست خبری مشترک، از تشدید تدابیر امنیتی در کابل و سایر شهرها و همچنان بازداشت چند تن به اتهام جرایم سازمان یافته خبر داده تصریح کردند که پولیس با استفاده از تمامی امکانات در جهت مبارزه با تروریزم و جرایم سازمان یافته مقابله خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور داخله، با اشاره به حمله تروریستی دیروز در کابل که در آن 64 تن شهید و 347 تن دیگرمجروح گردیدند، گفت که نیروهای پولیس ملی در همآهنگی با سایر نیروهای امنیتی به گونه جدی تلاش خواهند کرد تا هراس افگنان طالب و سایر گروه های دهشت افگن را در هر نقطه یی سرکوب نموده وانتقام خون مردم ملکی را از آنان بگیرند.
سخنگوی وزارت امور داخله تصریح کرد که پس از حمله تروریستی دیروز، وزیر امور داخله در یک نشست ویژه امنیتی به پولیس کابل و سایر مسوولین پولیس هدایت داده تا ضمن بررسی جدی چگونگی وقوع رویداد تروریستی دیروز در جهت تشدید تدابیر امنیتی، بلند بردن سطح احضارات و جستجوی تروریستان در شهرها اقدام جدی نموده و به مردم افغانستان اطمینان دهند که از تمام توان در جهت بهبود امنیت شهرها استفاده خواهد شد.
در همین حال، لوی پاسوال محمد ظاهر ظاهر رییس عمومی تحقیقات جنایی وزارت امور داخله، با اشاره به بازداشت چند تن از مظنونین به جرایم سازمان یافته، گفت که پولیس در چند قضیه مهم، در زمینه بازداشت عاملین قتل و اختطاف و سایر جرایم سازمان یافته پیشرفت های چشمگیری داشته و پس از بازداشت چند گروه جنایت کار، میزان وقوع جرایم جنایی به ویژه دزدی های مسلحانه در کابل کاهش یافته است.
وی به گونه مشخص به بازداشت یک مظنون فراری که در پیوند به قتل دو مشاور امریکایی در وزارت امور داخله از چهار سال به این سو تحت تعقیب پولیس قرار داشت و نیز رهایی یک داکتر از چنگ آدم ربایان اشاره نموده گفت که پولیس فعالیت های خود را در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته افزایش داده و به مجرمین و جنایت کاران اجازه نخواهد داد تا امنیت مردم را اخلال کنند.
در پایان این نشست خبری، شماری از مظنون که به تازه گی از سوی پولیس بازداشت شده اند، به خبرنگاران نشان داده شدند که آنان در حضور خبرنگاران به جرم خویش اعتراف کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا