اقتصاد

عواید مستوفیت هرات به دلیل بحران کرونا بیست وهفت درصدکاهش یافته است

شهرهرات/ ۱۵ سنبله/ باختر
مسوولان در ریاست مستوفیت هرات از جمع آوری یک میلیارد و 900 ملیون افغانی عواید در سال مالی جاری خبر داد.
فایقه علی زاده مستوفی هرات درنشستی با خبرنگاران ،  از جمع آوری یک میلیارد و 900 ملیون افغانی عواید در سال روان  خبر داد .
اوگفت که هدف تعیین شده ، عواید هرات 4 میلیارد و 221 ملیون افغانی اعلام کرد، که از این مقدار تا کنون یک میلیارد و 900 ملیون افغانی جمع آوری شده است که حدود 27 فیصد کسر عواید را نشان می دهد.
اما هرات نسبت به سایر ولایت ها مقدار عواید بلندی جمع آوری کرده است.
علیزاده، از پیدا کردن 400 چشمۀ جدید عایداتی، راه اندازی سیستم مالیاتی، پرداخت تعرفه ها به صورت آنلاین راه اندازی برنامه های آموزشی مالی برای کارمندان اداره ها، ایجاد کمیتۀ تحلیل و خطر و چاپ گاه نامه مکافات سبز که برای اولین بار این اداره راه اندازی کرده است از جمله دستاورد های دیگر مستوفیت هرات در سال جاری عنوان کرد.
ایجاد بانک بیمه ملی یکی از ابتکارات اداره مستوفیت هرات برای سهولت بخشی پیشبرد کار مراجعان است که  قرار است این طرح به زودی عملی شود.
مستوفی هرات از مصرف 72 درصد بودجۀ انکشافی و 46 فیصد بودجه عادی اداره های دولتی یاد کرد که در این میان ادارۀ زراعت کمترین مصرف بودجه انکشافی را داشته است همچنان از اداراتی که کمترین عواید را در سال مالی جاری جمع آوری کرده اند میتوان از  اداره ترافیک و ریاست پاسپورت هرات نام برد.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا