جامعه

یکصدو سیزده خانواده مهاجرازکمک های کمیشنری ملل متحد مستفید شدند

ایبک / باختر/ 11/ قوس
برای یکصدو سیزده خانواده مهاجر عودت کننده و بی جاشده در ولایت سمنگان از طریق کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان کمک نقدی صورت گرفت.
محمد فهیم همدرد سخنگوی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان به آژانس باختر گفت: آنان این کمک ها را به اساس سروی که قبلاً انجام داده بودند برای یکصدو سیزده خانواده به حضور داشت هئیت مقام ولایت و اداره مهاجرین توزیع کردند.
وی افزود: ازاین طریق برنامه، برای هرخانواده مبلغ یکصددالر امریکایی کمک شد و آنان خانواده های اند که در طی سالروان از کشورهای همسایه به ولایت سمنگان عودت نموده و همچنان تعدادی از خانواده ها بنابر عوامل جنگ از خانه های اصلی شان بی جا گردیده و درمرکز ولایت مسکن گزین شده اند.
درهمین حال عبدالغفور شکنج سرپرست آمریت مهاجرن سمنگان از کمک های نقدی صورت گرفته به این خانواده ها ابراز خرسندی نموده گفت: این کمک کمیشنری سازمان ملل متحد در فصل زمستان موثر بوده و این خانواده ها میتوانند یک اندازه نیازمندی های خود را مرفوع سازند.
به گفته موصوف، درولایت سمنگان حدود پنج هزار خانواده مهاجر و بی جاشده در آمریت مهاجرین ثبت و راجستر میباشد.
همچنان سخنگوی کمیشنری سازمان ملل متحد درامور پناهنده گان گفت آنان درنظر دارند برای هفت هزار خانواده عودت کننده درزون شمال و شمالشرق از بدخشان الی فاریاب که 9 ولایت را دربرمیگیرد درطی روزهای آینده این کمک ها را توزیع نمایند.
ازسوی هم خانواده های که از این کمک ها مستفید گردیدند اظهار خوشی نموده ازاین پول نقد آنان میتوانند یک مقدار مواد غذایی و محروقاتی را به منظور رفع مشکلات شان درفصل زمستان خریداری نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا