جامعه

روند اهدای خون برای نیازمندان برخی ولایات ادامه دارد

کابل/6/قوس/باختر
ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری  هفته گذشته با اهدای 500 سی سی خون خویش، روند اهدای خون را به منظور حمایت از مجروحین نیرو های امنیتی کشور در باغ صدارت افتتاح کرد.
معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری از تمام مردم کشور خواست تا در این روند انسانی شرکت کنند و بی تفاوت نمانند زیرا نیرو های امنیتی کشور که در راه حراست از کشور عزیز شان مجروح می شوند به خون نیاز دارند.
قابل ياد آوري است كه بيشتر از 300 تن از محافظين و كارمندان معاونيت اول رياست جمهوري نيز به روند اهداي خون پيوست كه در اين ميان 150 هزار  سي سي خون جمع آوري گرديده است .
با آغاز روند اهداي خون از سوي ستر جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول و سرپرست  رياست جمهوري ، هزاران تن از هموطنان انسان دوست ما درسراسر كشور به  شفاخانه هاي ولايتي مراجعه نموده براي حل مشكلات نيازمندان خون و طبق فرا خوان معاون اول و سرپرست رياست جمهوري خون اهدا نمودند .
در ادامۀ روند خون ،ده ها تن از باشندگان وطن دوست و جنبش جوانان جوزجان نيز روز شنبه با استقبال از اهداي خون معاون اول و  سرپرست رياست جمهوري در روند اهدای خون ،به متضررین پیوست.
این جوانان، با ابراز خرسندی ازاين عملكرد ستر جنرال عبدالرشید دوستم، میگویند، ما حاضر هستیم که از هر نوع هدایت ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری استقبال کنیم و حتی جان خود را نیز، نثار راه شان نماييم.
به همين ترتيب، برنامۀ اهدای خون به اساس فراخوان سترجنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری کشور، روز يكشنبه  در ولایت تخار و بعضی از ولسوالی‌های این ولایت آغاز شد.
در این برنامه مولوی لطف الله عزیزی، رییس شوراي ولايتي تخار حزب جنبش ملي اسلامي افغانستان ،مردم ولايت تخارو دیگر هواخواهان این حزب در شفاخانۀ ولایتی تخار رفته، به مجروحین حوادث اخیر درکشور خون اهدا نمودند. 
طبق يك خبر ديگر:
ده ها تن از مردم با احساس،اعضا و فعالین حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان در ولایت بلخ، روز دوشنبه به گونۀ داوطلبانه به شفاخانۀ حوزوي  شهر مزارشریف مراجعه کرده، خون اهدا کردند.
همچنان، شماری از جوانان فعال و مسوولان سازمان جوانان جنبش ولایت قندز، رييس و اعضاي شوراي ولايتي قندز روزسه شنبه به شفاخانۀ ولایتی ولایت قندز رفته، برای رفع مشکلات نیازمندان و مجروحين حمله انتحاري پكتيكا خون اهدا کردند.
همچنان صد ها تن از مردم متدين ولايت فارياب؛  اعضا و هوا خواهان حزب جنبش ملي اسلامي افغانستان  و سازمان جنبش جوانان در فاریاب نيز روز چهارشنبه  به بانک خون شفاخانۀ افغان ـ ترک شهر میمنه رفته، به مجروحین حملۀ انتحاری ولایت پکتیکا خون اهدا کردند.
از سوي هم ثريا دليل سرپرست وزارت صحت عامه كشور نيز ضمن خرسندي از اهداي خون باشندگان مختلف كشور جهت حل نيازمندي هاي مجروحين حملات انتحاري و انفجاري ميگويد: اقدام  رئیس جمهوری کشور، معاون اول و سرپرست ریاست جمهوری و همه منسوبین آن اداره در اهدای خون سبب شده است تا هموطنان ما در کابل و دیگر ولایات کشور به شفاخانه ها مراجع بدارند و خون خویش را هدیه کنند.
وی افزود که در حال حاضر تمامی شعبات بانک خون کابل و شفاخانه های دیگر ولایات از خون اشباع شده گنجایشی برای گرفتن خون ندارند از این رو از هموطنان عزیز خواهش می کنم تا غرض اهدای خون در مراجع مربوط ثبت نام کنند تا عندالضرورت از ایشان مطالبه گردد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا