سیاست

رییس جمهور غنی با والیان، علما و روسای شورای ولایتی ۳۴ ولایت کشور در مورد اوضاع عمومی و اقدامات آینده، صحبت کرد

کابل باختر 23 میزان
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز از طریق ویدیو کنفرانس در مرکز ملی توحید با والیان، علما، روسای شورای ولایتی ۳۴ ولایت کشور در مورد اوضاع عمومی کشور بخصوص جریانات اخیر و اقدامات آینده، به طور مفصل صحبت کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی رییس جمهور به آژانس باختر:  رییس جمهور غنی، بر روح شهدای حوادث اخیر تروریستی اتحاف دعا کرد و به خانواده های قربانیان مراتب تسلیت و غمشریکی خویش را ابراز نموده و گفت که به منظور مراقبت بهتر وضعیت کشور، همه روزه صبح و شام در جلسه سر قوماندانی اعلی، امور کاری مسئولان امننیتی و هماهنگی آنان، تعقیب می شود.
رییس جمهور گفت که به مسئولان بخاطر کمک به بیجا شد گان داخلی هدایات لازم داده است و بر اساس فیصله جلسه دیروزی کمیته اضطرار، در گام نخست با بیجا شد گان کمک صورت می گیرد، در گام دوم پس از عادی شدن وضعیت به محلات شان جابجا می شوند و در مرحله سوم در ولایات آسیب دیده، پروژه های انکشافی تطبیق می گردد.
رییس جمهور غنی همکاری شورای ولایتی، علما، نهادهای مدنی و مردم را در زمینه تطبیق پروژه های مذکور مهم دانست و گفت که با تطبیق این پروژه های انکشافی برای مردم زمینه کار فراهم و سهولت های زند گی شان بیشتر خواهد شد.
رییس جمهور کشور گفت که این هدف اساسی حکومت و وظیفه ایمانی و وجدانی ماست که در زندگی مردم بی بضاعت و فقیر تغییر اساسی به میان آید. وی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه انرژی با والیان هدایت داد تا در ولایات مربوطه شان سرمایه گذاری های کوچک، متوسط و بزرگ را مورد تشویق قرار دهند.  
رییس جمهور گفت که سایر کشور های جهان نیز برای بدست آوردن کمک های بین المللی رقابت دارند، مگر افغانستان در اثر مدیریت و برنامه های خوب و به برکت شجاعت و قربانی نیروهای امنیتی و دفاعی توانست از شرکای بین المللی ۱۵،۲ میلیارد دالر مساعدت بدست آورد.  
رییس جمهور غنی، نقش و حمایت شورا های ولایتی، علمای دینی، جامعه مدنی و تمام اقشار مردم را در استفاده موثر از این کمک ها، مبارزه با فساد، تامین صلح و اصلاحات اساسی مهم دانست و از والیان خواست که در این عرصه ها هماهنگی مردمی و اجماع را به وجود آورند.
محمد اشرف غنی گفت که حکومت در زمینه مبارزه با فساد، متعهد است و اراده سیاسی دارد که به همین منظور شورای عالی اصلاحات اداری و مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد ایجاد شده است. وی افزود که دوسیه یکتن از جنرالان وزارت امور داخله که متهم به رشوه گیری است، تحت بررسی قرار دارد.
وی هماهنگی، حمایت و اجماع مردم را در زمینه مبارزه با فساد و آوردن اصلاحات مهم دانست و تاکید کرد و گفت که در این زمینه برخورد سیاسی و سلیقه یی نمی شود، بلکه روند اصلاحات به صورت شفاف و دوامدار در مطابقت به احکام قانون اساسی کشور انجام می شود. 
رییس جمهور گفت که دشمنان افغانستان می خواستند کنفرانس های وارسا و بروکسل را که در زمینه های ملکی و نظامی با افغانستان تعهد نمودند و همچنان مذاکرات موفقانه بین الافغانی صلح با حزب اسلامی را زیر سوال ببرند، مگر به آرمان های شوم شان نایل نشدند زیرا نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با شجاعت و دلیری در مقابل آنها می رزمند.
رییس جمهور غنی از شورا های ولایتی خواست تا مانند همیشه در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی خویش قرار داشته باشند، تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار نگیرند، و از تبلیغات آنان جلوگیری کنند.
محمد اشرف غنی از علما و نمایند گان شورا های ولایتی خواست تا در میان مردم هماهنگی و آگاهی عامه را بیشتر سازند.
رییس جمهور با اشاره به شجاعت و دلیری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت که حکومت باید به اعاشه، تداوی موثر، تمویل و تجهیز آنان توجه نماید زیرا فرزندان صادق این کشور همه روزه  در راستای دفاع از کشور شجاعت و  فداکاری از خود نشان می دهند.
رییس جمهور گفت که حکومت به برگزاری انتخابات متعهد است، کمیته گزینش ایجاد شده است و کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی از طریق یک روند شفاف تعیین خواهند شد.
رییس جمهور در این کنفرانس ویدیویی از آنان خواست که خواست ها و پیشنهادهای شانرا به صورت تحریری از طریق اداره مستقل ارگان های محل به ریاست جمهوری بفرستند تا در جلسات آینده روی آن بحث صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا