اقتصاد

صنعت محصول فکر و تلاش شهروندان یک کشور است و خود کفایی اقتصادی از طریق تقویت صنایع، امکان پذیر است

کابل باختر 27 میزان
هیأت رهبری وزارت احیأ و انکشاف دهات و اتحادیه صنعت کاران امروز با قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری ملاقات نموده و به بخش از اولویت های کاری مربوطه به معاون رییس جمهور معلومات دادند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری با بیان این مطلب که صنعت محصول فکر و تلاش شهروندان یک کشور است و خود کفایی اقتصادیی از طریق توسعه  وحمایت صنایع بیشتر امکان پذیر است تا تجارت، برحمایت قاطعانه حکومت وحدت ملی از توسعه صنایع در بخش های مختلف تاکید نموده گفت که بخش از مشکلات بیکاری و فقر در افغانستان را می توان از طریق پیشرفت صنعت و فراهم نمودن سهولت های بیشتر، در این زمینه حل کرد. وی با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی بخش از سیاست حکومت جدید خواهد بود، تصریح نمود که با ایجاد سهولت های بیشتر، تشویق به سرمایه گذاری، تحولات امیدبخشِ  در عرصه های اقتصادی رونما خواهد شد.
هیأت رهبری وزارت انکشاف دهات ضمن ابراز خرسندی از ایجاد حکومت وحدت ملی، جایگاه و اهمیت نقش برنامه های کاری این وزارت را به معاون رییس جمهور تشریح نموده و آمادگی خویش را برای همکاری هرچه بیشتر با حکومت جدید اعلام داشتند. اتحادیه صنعت کاران نیز، علاوه بر تشریح برخی از مشکلات و موانع فرار وی تقویت تولیدات داخلی، رشد صنایع داخلی و دستاورد های موجود در این زمینه، به فراهم شدن سهولت های بیشتر و گسترش حمایت دولت از صنایع داخلی تاکید نمودند.
معاون ریاست جمهوری با اشاره نقش و کار کرد وزارت انکشاف دهات در سال های گذشته و همچنین ضرورت حمایت از تولیدات داخلی، اطمینان داد که حکومت وحدت ملی به الویت های مرتبط در زمینه انکشاف و حمایت از سکتور خصوصی کوتاهی نخواهد کرد.
براساس یک خبر دیگر:
جمعی از بزرگان ولایت دایکندی و متنفذان ولسوالی های دایمرداد، حصه اول و حصه دوم بهسود ولایت میدان وردک، نیز امروز با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری ملاقات نمود و خواستار توجه دولت در مورد رسیدگی به مشکلات باشندگان مناطق مربوطه شدند.
بزرگان بهسود و دایمرداد ولایت میدان، با توجه تنش  و  نا امنی های سال جاری در آن مناطق، خواستار حل فصل معضل کوچی و مردم ده شده و درخواست نمودند تا هیأتی با صلاحیتی رای بررسی مشکلات موجود به آن منطقه اعزام شده و خسارات وارده به مردم محل نیز از سوی دولت جبران گردد.
معاون رییس جمهور ضمن ابراز خرسندی از اینکه بزرگان محلی همواره تلاش می کنند پیام و خواسته های باشندگان مناطق مربوطه را به مرکز انتقال دهند، در امر رسیدگی به مشکلات موجود در مناطق یاده شده و تعقیب خواسته های مردم، به دیدار کنندگان اطمینان داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا