سیاست

پیام تسلیت ستر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری عنوانی رئیس جمهور وصدراعظم ترکیه

کابل باختر 24 حوت
جلالتمأبان محترم رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و احمد داوود اوغلوصدراعظم و رئیس حزب عدالت و توسعه جمهوری ترکیه!
السلام و علیکم و رحمت الله و برکاته
از شنیدن خبر حمله انتحاری به شهروندان ترکیه در شهر انقره که در آن بیست وچهار تن جام شهادت نوشیدند و ده ها تن دیگر جراحت برداشته اند، عمیقاً اندوه ناک و متأثر شدم:
ضمن تقدیم مراتب تسلیت و تعزیت خویش به شما، خانواده های شهدا و ملت بزرگ ترکیه، از خداوند بزرگ به همۀ شهدای این رخداد خونین و غم انگیز بهشت برین آرزو کرده و به زخمی های حادثۀ دیروز صحت کامل استدعا می کنم.
میدانم که حکومت و مردم دوست و برادر جمهوری ترکیه در ماه های اخیر روز های حساسی را می گذرانند و با تروریزم جهانی و منطقوی و دشمنان وحدت و همبستگی جمهوری ترکیه مبارزه می کنند.
باور کامل دارم که تلاش ها و رهبری مدبرانه شما و بیداری مردم جمهوری ترکیه همیشه کار ساز بوده و این کشور در مسیر پیشرفت و تر قی قرار خواهد داشت و همه برنامه های دشمنان این کشور زیبا نقش برآب خواهد ماند.
مبارزه در برابر ترور و دهشت که جمهوری ترکیه در منطقه آن را به پیش می برد، امری است که نیاز به مشارکت و مساعی گسترده جامعه جهانی دارد و خوشبختانه حکومت و مردم ترکیه از این مزیت برخوردار هستند.
به آرزوی این که چنین رخداد های خونین و غم انگیز در کشور شما رخ ندهد وموجب اندوه و تأثر خانواده ها و مردم جمهوری ترکیه نگردد، با تجدید مراتب تسلیت و تعزیت خویش، به شما از خداوند بزرگ سلامتی و موفقیت های دایمی می خواهم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا