اخبارجامعهصحت

تطبیق واکسین راه مناسب نجات مردم ازکروناست

کابل/ ۷ اسد/ باختر

شماری از شهروندان کابل از تطبیق واکسین ویروس کرونا می‌هراسند.

آنان مدعی اند که واکسین کرونا نه تنها کمکی برای جلوگیری از مبتلا شدن به این ویروس نمی‌کند بل خطر‌هایی برای سلامت آنان در آینده؛ نیز خواهد داشت.

فرهاد باشندۀ شهر کابل می‌گوید که مایل به تطبیق واکسین ویروس کرونا نیست؛ زیرا واکسین کرونا می‌تواند به سلامت روانی وی ضررهایی داشته باشد.

ملالی؛ کاربر صفحه‌های اجتماعی گفت که خبر‌هایی که در صفحه‌های اجتماعی در مورد واکسین ویروس کرونا می‌خواند وی را نسبت به آن بی‌باور کرده است و باعث شده است که او و خانواده‌اش از تطبیق واکسین خود داری کنند.

اما سمیر جوانی که واکسین کرده است می‌گوید: مردم از تطبیق واکسین کرونا ترس نداشته باشند چون ما دیگر راهی نداریم و نمی‌توانیم از این ویروس واگیر فرار کنیم پس چه خوب است که با تطبیق واکسین ویروی کرونا جان خود و خانوادۀ خود را در امان نگه داریم.

داکتر سید کبیر امیری رییس طب معالجوی وزارت صحت عامه در پیوند به تطبیق واکسین ویروس کرونا به فریال ملک‌زاده خبرنگار افتخاری آژانس باختر گفت که کرونا ویروس خطرناک است و باید در برابرش مردم خود را وقایه کنند و راه بهتر وقایه از این ویروس تطبیق واکسین است.

وی از همه مردم خواست که در مرکز هایی که وزارت صحت عامه ایجاد کرده است، واکسین دریافت کنند؛ زیرا با تطبیق واکسین هیچ خطری متوجه سلامت آنان نمی‌ شود. و خبر های منفی‌یی که میان مردم دست به دست می‌شود، شایعات بی‌بنیادی بیش نیست.

به هر صورت اگر به گذشتۀ حیات بشر نظر اندازیم، بیماری های زیادی چون: چیچک، سرخکان، پولیو، انفولانزا، تیتانوس و سایر بیماری های خطرناک در تاریخ جهان شیوع کرده است و تلفات زیاد انسانی به بار آورده است؛ اما دانشمندان عرصۀ طب توانسته اند که با کشف و تطبیق واکسین‌ها مردم را در برابر بیماری های یاد شده وقایه کنند.

با توجه به این موضوع ویروس کرونا در حال حاضر روزانه شمار زیادی از افراد را در کشور مبتلا می‌کند و ده‌ها تن را به کام مرگ می‌کشاند.

تطبیق واکسین آن، یگانه راه مناسب جلوگیری از مرگ و میر مردم از بابت این ویروس است.

فریال ملکزاده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا