سیاست

معینیت امور جوانان: پارلمان جوانان افغانستان تا یک ماه دیگر ایجاد خواهد شد

کابل باختر 7 سرطان
داکتر کمال سادات سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ و معین امور جوانان می گوید که شیوه گزینش در  پارلمان جوانان در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
به گزارش آژانس باختر، در نشست اعضای رهبری کمیته ی پارلمان جوانان که امروز برگزار گردید ، فیصله بر این شد که در اواخر ماه جاری در تمام ولایات، انتخابات اعضای پارلمان جوانان آغاز بعد از طی مراحل دوسیه های جوانان، رسمآ شروع به فعالیت خواهد کرد.
در این نشست که در آن داکتر کمال سادات معین  امور جوانان، داکتر مراد مهمند نماینده ملل متحد شرکت داشتند.
معین امورجوانان گفت که افرادی میتوانند عضویت این پارلمان را داشته باشند که عضویت یکی از نهاد های مدنی – اجتماعی را داشته باشند که آن نهاد ثبت و راجستر وزارت عدلیه باشد.
داکتر مراد مهمند نماینده ملل متحد گفت، جوانان که میخواهند عضویت این پارلمان را داشته باشند باید سن قانونی شان بین 18 الی 30 باشد و حد اقل سند فراغت صنف دوازده را با خود داشته باشند.
در این نشست فیصله شد  که روز چهارشنبه هفته جاری، آمرین جوانان 33 ولایت در کابل در یک نشست روی، تاریخ دقیق انتخابات، آغاز فعالیت، طرح چگونگی  انجام مسوولیت ها و لایحه وظایف بحث خواهند نمود.
در این پالمان در نظر است، حدود 120 اعضا از تمام ولایات جوانان انتخاب شوند که از جمله 33 درصد سهم به طبقه اناث، 5 درصد کوچی ها، 3 درصد از معلولین و از برادران هنود و سیک نیز یک نفر انتخاب خواهد شد.
طرح پارلمان جوانان یکی از طرح های معینیت امور جوانان است که به هدف اشتراک و سهم گیری جوانان در امورات داخلی کشور و شریک ساختن نظریات و پیشنهادات  آنان در قسمت بهبود وضعیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جوانان راه اندازی شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا