جهان

امریکا روابط خود با سازمان صحی جهان راقطع کرد

واشنگتن/ وی او ای/ ۱۰ جوزا/ باختر
ایالات متحدۀ امریکا، روابط و همکاری مالی خود را با سازمان صحی جهان قطع کرد. دونالد ترامپ، رییس جمهورامریکا، یکبار دیگر با تکرار انتقادات ازعملکرد سازمان صحی جهان درمدیریت ویروس کرونا، اعلام کرد که واشنگتن از دیروز، رسما روابط خود با این سازمان را قطع می‌کند.
ترامپ در قصر سفید گفت "به خاطری که سازمان صحی جهان نتوانست اصلاحات درخواست شده و بسیار مورد نیاز را انجام دهد، ما امروز روابط مان را با سازمان صحی جهان قطع می کنیم و پول های فراهم شده به آن سازمان را در سایر عرصه های نیاز جهانی صحت عامه به مصرف خواهیم رساند." ترامپ علاوه کرد که چین "کنترول کامل بر سازمان صحی جهان دارد و در مقایسه با امریکا که مبلغ ۴۵۰ میلیون دالر کمک مالی را به سازمان صحی جهان فراهم می کند، چین فقط ۴۰ میلیون دالر کمک سالانه به این سازمان عرضه می دارد.
" ترامپ این را هم تکرار کرد که بیجینگ در مورد شیوع این ویروس جهان را درجریان نگذاشت واین امر باعث شد که بیش از "پنج میلیون نفر درسرتاسر جهان به این ویروس مبتلا شوند و تنها امریکا بیش از ۱۰۰ هزارتلفات انسانی را متقبل شود." سازمان صحی جهان این انتقادات واشنگتن را در گذشته نیز رد کرده است و گفته است که از همان آغازین روز های شیوع این ویروس، این سازمان شب و روز تلاش کرده است و تمام کشور های عضو سازمان ملل متحد را از عواقب ویروس کرونا آگاه کرده است. این درحالیست که برخی منتقدان گفته اند در این مقطع بحران صحت بشری، واشنگتن نباید کمک های مالی خود را با سازمان صحی جهان قطع کند.  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا