سیاست

منشی ولسی جرگه با شارژدافیر استرالیا مقیم کابل ملاقات نمود

کابل 16 جدی 1392
منشی ولسی جرگه امروز در دیدار با شارژدافیر سفارت استرالیا مقیم کابل، روز گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور به بحث پرداخت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر، در این ملاقات، انجنیر سید اکرام منشی ولسی جرگه خاطرنشان ساخت که هر دو کشور افغانستان و استرالیا بیشتر از یک قرن باهم روابط نیک و دوستانه داشته و فرصت های زیادی برای گسترش این روابط وجود دارد.
در عین حال، منشی ولسی جرگه در رابطه به زراعت و معادن طبیعی در افغانستان صحبت نموده، افزود که همکاری کشورهای دوست به خصوص استرالیا در این بخش ها، از یک سو باعث اشتغالزایی در افغانستان گردیده، کشور را به سوی ثبات و پیشرفت سوق می دهدو از طرف دیگر، سبب دوری مردم از مواد مخدر و عدم نفوذ تروریزم در افغانستان می شود.
هر دو طرف در مورد تقویت روابط پارلمانی میان دو کشور، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی سال 1393 و پیمان امنیتی میان ایالات متحدۀ امریکا و دولت جمهوری اسلامی افغانستان نیز صحبت و تبادل نظر نمودند. منشی ولسی جرگه در رابطه به تقویت روابط پارلمانی میان استرالیا و جمهوری اسلامی افغانستان اظهار داشت که تحکیم این روابط و ایجاد گروپ دوستی پارلمانی، باعث می شود که تجارب مثبت حاصل گردد.
در مقابل، شارژدافیر سفارت استرالیا مقیم کابل، ضمن استقبال از گفته های منشی ولسی جرگه، خاطرنشان ساخت که برای همکاری در بخش های زراعت و معادن با افغانستان، مقامات حکومتی استرالیا را در جریان گذاشته، توجه آنان را در این امر مهم جلب خواهد کرد.
علاوه بر آن، دیوید ویندزر یک بار دیگر بر عملی نمودن تعهدات کشورش با جمهوری اسلامی افغانستان تأکید ورزید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا