جهان

شروع دوباره حملات هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به خاک پاکستان در دوره ‘ترامپ’

ایرنا – باختر 13 حوت
حمله روز گذشته یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبایلی شمال غربی پاکستان(خرم ایجنسی)، که اولین حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به پاکستان از جوزا سال گذشته تا کنون است، دست کم دو کشته برجای گذاشت.
دو نفری که در این حمله کشته شده اند، از سرکردگان ارشد طالبان افغانستان به نام های 'قاری عبدالله صبری' و 'عفان' هستند. منابع رسمی پاکستان چیزی در این زمینه اعلام نکرده اند.
پیش از این، آخرین حمله پهپادی آمریکا در پاکستان، جوزاماه سال 1394 در منطقه بلوچستان انجام شد که در جریان آن ملا اختر منصور رهبر وقت طالبان افغانستان کشته شد.
حملات مرگبار پرنده های آهنی بدون سرنشین آمریکا به پاکستان از پایگاه هایی هوایی آمریکا در افغانستان، از سال 2004 در زمان ریاست جمهوری 'جرج بوش' پسر آغاز شد . این حملات تا سال گذشته نیز ادامه داشت و در سال 2010 به اوج خود رسید. براساس آمار رسانه ها، بیش از 400 مورد حملات هواپیمای بدون سرنشین از سوی آمریکا در خاک پاکستان انجام شده و حدود چهار هزار نفر در این حملات کشته شده اند.
واشنگتن می گوید این حملات را بطور دقیق و با هدف ضربه زدن به تروریست ها انجام می دهد اما منابع پاکستانی می گویند بیش از 70 درصد افرادی که در حملات پهپادها کشته شده اند، از افراد غیرنظامی از جمله زنان و کودکان هستند..
کشته شدن 28 تروریست در عملیات ارتش الجزایر
– وزارت دفاع الجزایر شامگاه پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که ارتش این کشور طی عملیاتی در ماه فبروزی28 تروریست را در بخش های مختلف این کشور به هلاکت رسانده است.
ارتش الجزایر همچنین تعداد زیادی از انواع اسلحه و 44 انبار نگهداری سلاح متعلق به تروریست ها را کشف و ضبط کرده است.
بنابراین گزارش، ارتش الجزایر همچنین 9 تروریست را بازداشت و 16 مخفیگاه تروریست ها را شناسایی و منهدم کرد.
در بیانیه وزارت دفاع الجزایر آمده است که نیروهای امنیتی این کشور در بزرگترین و مهم ترین عملایت خود ، تلاش تروریست ها برای حمله به مقر پلیس الجزایر در شهر قسنطینه واقع در شرق پایتخت را ناکام گذاشتند.
قسنطینه شهری در شرق الجزایر است که به شهر «پل های معلق و پایتخت شرقی» الجزایر شهرت دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا