سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور با نمایندهء خاص جمهوری مردم چین برای افغانستان و پاکستان، دیدار کرد

کابل 13 قوس باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با دینگ شیجون نمایندۀ خاص جمهوری مردم چین برای افغانستان و پاکستان، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا دینگ شیجون، تمنیات نیک و دعوت‌نامۀ رئیس جمهور کشورش را بخاطر اشتراک رئیس جمهور افغانستان غنی در اجلاس آیندۀ سازمان همکاری های شانگ‌های که در چین برگزار می گردد، تقدیم کرد.
در مقابل، رئیس جمهور غ از نمایندۀ خاص جمهوری مردم چین برای افغانستان و پاکستان خواست تا تمنیات نیک وی را نیز به رئیس جمهور کشورش برساند و دعوت رئیس جمهور چین را بخاطر اشتراک در اجلاس متذکره پذیرفت. 
همچنان هر دو جانب در مورد اتصال منطقه ای، پروژه های اقتصادی و انکشافی و تامین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه، بحث و تبادل نظر کردند.
نمایندهء خاص جمهوری مردم چین برای افغانستان و پاکستان گفت که کشورش در نظر دارد تا نشست سه جانبۀ چین، افغانستان و پاکستان را به سطح وزرای خارجه در مورد صلح، امنیت و همکاری های اقتصادی منطقه برگزار نماید و آرزو دارد که افغانستان در آن اشتراک کند.
رئیس جمهور ، برگزاری نشست سه جانبه از سوی جمهوری مردم چین را برای ثبات منطقه و گسترش همکاری های اقتصادی مهم دانست و خاطرنشان نمود که افغانستان در این نشست اشتراک خواهد کرد. نالان  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا