آموزش

اطلاعیه وزارت تحصیلات عالی

کابل / 2 سنبله / باختر
کویت از اعطای چهار بورسیه تحصیلی دورۀ لیسانس به وزارت تحصیلات عالی  خبر داده است.
اما کویت به دلیل ویروس کرونا فعالیت های تدریسی خویش را متوقف ساخته است، ریاست ارتباط خارجه و بورس های وزارت تحصیلات عالی به منظور آمادگی لازم و بر حسب تماس تیلفونی با مسوولان ریاست روابط فرهنگی آن کشور، تفاهم کرده است ، در صورتی که تاریخ بورس های کشور مذکور تمدید شود، اسناد نامزدان واجد شرایط آماده باشند و به موقع به وزارت امور خارجه ارسال شود، بناء بورس های مذکور مجدداً به اعلان سپرده می شود.
شرایط بورس : فیصدی نمرات سه ساله  اخیر مکتب متقاضیان بالاتر از 95 فیصد باشد وسال فراغت متقاضیان 1398 باشد .
اسناد مورد نیاز: شهادتنامه مکتب که تاییدی وزارت امور خارجه را داشته باشد، داشتن پاسپورت الکترونیکی،  تذکره تابعیت، فورم عدم مسوولیت جرمی، چهار قطعه عکس و معاینات صحی ضروی است .
رشته های مربوط طبق معلومات سال قبل:   شرعیات   دوبوس ، زبان و ادبیات عربی  یک بورس  و علوم اداری  یک بورس .
با توجه به شرایط  مذکور آن عده از متقاضیانی که علاقمند ثبت نام به بورس های مذکور باشند، می توانند جهت ثبت نام و اخذ فورمه های :  نامزدی ، تعهدنامه، تضمین خط ها، عدم مسوولیت جرمی، استعلام تاییدی فراغت ومعاینات صحی ،  به وزارت تحصیلات عالی مراجعه کنند و قبل از 15سنبله سال روان  آن را تکمیل و دو باره به ریاست ارتباط خارجه و تنظیم بورس ها وزارت تحصیلات عالی  تسلیم دهند.
در صورتی که تعداد متقاضیان بیشتر ازبورس های موجود باشد،  4 تن از متقاضیان با درنظرداشت بلند ترین فیصدی نمرات سه ساله دوره ثانوی مکتب انتخاب خواهند شد.
ضمناً اولویت به متقاضیانی که در امتحان کانکور سال 1398 که شرایط فوق را نیز دارا باشند، داده خواهند شد.
آنچه قابل توجه است، فعلاً بورس کشور کویت در حالت تعلیق است و به منظور آمادگی های لازم برای نامزدان در حال حاضر فورم توزیع می شود، با در نظر داشت شرایط احتمال می رود که نامزدان به بورس معرفی شوند و یا هم به دلیل وضعیت قرنطین در کشور کویت هیچ نامزدی به بورس معرفی نشود که متقاضیان قبل از ثبت نام موضوع را در نظر داشته باشند.
همچنان متقاضیانی که برای 4 بورس کشور مذکور واجد شرایط شناخته شوند و در آن معرفی شوند ، بعد از اعزام شان در کشور بورس دهنده موارد ذیل را در نظر بگیرند:
-. محصلان باید قوانین و اصول پوهنتون و لیلیه را مراعات کنند.
-. محصلان باید در دروس شان وقت شناس باشند، چون تاخیر دررسیدن به صنف باعث اخلال جریان آموزش می شود.
-. غیر حاضری بیش از شش ساعت، به استثنای حالت مریضی با تصدیق داکتر و شفاخانه، باعث منفک شدن محصل می  شود.
– محصلان اجازه ندارند به جز از جریان رخصتی های قانونی شان، که یک ماه در هر سمستر است، درخواست رخصتی بدهند و یا به خارج از کویت سفر کنند.
احمدضیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا