سیاست

سر پرست وزارت دفاع درمصاحبه با اسوشیتد پرس : طالبان وعوامل استخبارات پاکستان از شفاخانه داکتران بدون مرز استفاده میکردند

کابل باختر 28 میزان
با آنکه  در رابطه به چگونگی حمله بریک شفاخانه داکتران بدون مرز در کندز  تحقیقات  جریان دارد .
سرپرست وزارت دفاع میگوید: طالبان وعوامل  استخبارات پاکستان در این شفاخانه مخفی شده بودند رسانهای خصوصی به قول از معصوم  ستانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی گفته اند  شفاخانه سازمان داکتران بدون مرز درشهر کندز به دلیل آنکه توسط شبه نظامیان  درگیر با نیروهای دولتی  مورد استفاده  بوده هدف بمبارد مان نیروهای امریکایی قرار گفته است .
آقای ستانکزی به اسوشیتد پرس گفته است، افراد مسلح طالبان واحتمال عوامل سازمان اطلاعات ارتش پاکستان از تاسیسات شفاخانه سازمان داکتران بدون مرز درشهر کندزبه عنوان  یک مکان امن استفاده می کردند.
ولی سازمان  داکتران بدون مرز چندین بار حضور افراد مسلح  طالبان درمکان  این شفاخانه رد کرده است .
سرپرست وزارت دفاع ملی میگوید که یک پرچم متعلق به طالبان روی دیوار های  ساختمان شفاخانه قرار داشته است ، واین شفاخانه محلی بوده که آنها می خواستند از آن به عنوان مکان امن ا ستفاده کنند ، زیرا  همه می دانند نیروهای امنیتی بین المللی و نیروهای ما در اقدام  علیه یک شفاخانه احتیاط زیادی به خرچ می دهند .
وی میگوید که این ساختمان  مورد استفاده افرادی بود که از آن برای درگیری استفاده میکردند  چه این افراد متعلق به طالبان وچه سازمان اطلاعات ارتش پاکستان وچه هرکس دیگر بوده باشند.
باید گفت  که سازمان  داکتران بدون مرز چنین ادعا ها را رد کرده است وتاکید دارند که یک هئیت حقیقت یاب را در این خصوص توظیف میکنند  همچنان درخصوص حمله برشفاخانه  کندز دولت افغانستان  وناتو نیز  مصروف تحقیق اند  .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا