سیاست

رییس‌جمهورغنی با بزرگان و نمایندگان ولایت پکتیکا دیدار کرد

کابل باختر 21 عقرب
محمداشرف غنی رییس‌جمهوری‌اسلامی افغانستان، دیروز با شماری از بزرگان ولایت پکتیکا و نمایندگان این ولایت در شورای ملی در ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این جلسه که داکتر محمداکرم خپلواک نمایندۀ خاص رییس‎جمهور در امور سیاسی و محمدالیاس وردک والی پکتیکا نیز حضور داشتند، ابتدا محمود سلیمانخیل نماینده مردم پکتیکا در ولسی جرگه به نمایندگی از دیگران صحبت کرده، خواست ها و پیشنهادات مردم را در زمینه‌های اعمار سرک‌ها، بندها، نبود انرژی برق، تطبیق ماستر پلان ارگون و جذب جوانان و کادرهای علمی این ولایت در ادارات مختلف دولتی با رئیس‌جمهور شریک ساخت.
رئیس‌جمهور پس از شنیدن مشکلات و پیشنهادات متذکره، شجاعت و تلاش‌های مردم پکتیکا را در زمینۀ تأمین صلح و ثبات ستایش کرد، و از څارن ظفرخان قوماندان امنیه ولسوالی ورممی نیز تشکری کرد که در حالت مجروحیت شدید در مقابل دشمنان مردم افغانستان مقاومت نموده‌است.
رییس‌جمهور به مسوولین مربوط هدایت داد که ظفرخان و دوستان او را به‌خاطر شجاعت و دلیری که اخیراً در مقابل دشمن از خود نشان داده‌اند، تقدیر نمایند.
رییس‌جمهور گفت، وزارت‌ها و ادارات مربوط به نیازمندی‌ها و مشکلات ولایت پکتیکا در بخش‌های سرک‌ها، تأمین انرژی برق، مکاتب و موارد دیگر بادرنظرداشت امکانات موجود رسیدگی خواهندکرد.
او اضافه کرد که در سال جدید مشکل ساختمان‌های مکاتب نیز حل خواهد شد و همچنان از مجموع ۲۹ بند حداقل دو بند در ولایت پکتیکا احداث خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا