سیاست

جنرال عظمی ازفیصله ناتو حمایت کرد

کابل باختر/18/جوزا

جنرال ظاهرعظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی ازحمایت درازمدت ناتو از افغانستان استقبال کرد.

به گزارش آژانس باختر ، سخنگوی وزارت دفاع ملی درپیوند توافق ناتو مبنی برحمایت دوامدار درافغانستان با اشاره سخنان وزیر دفاع ملی کشور گفت که این فیصله به بسیاری از نگرانی های مردم پایان داد .

درهمین حال سترجنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی بعداز شرکت درکنفرانس وزرای دفاع ناتو ایساف دربروکسل گفته است نتایج این جلسه برای افغانستان بسیار مهم و با ارزش تلقی میگردد وزیر دفاع علاوه نمود که جامعه جهانی ، کشور های عضو ناتو و ایساف متعهد شدند که افغانستان را در درازمدت حمایت و کمک کنند.

 این اظهارات را وزیر دفاع ملی کشور پس ازآن ارایه گردیدکه وزرای دفاع ناتو و ایساف دربروکسل موافقت نمودند که پس از خروج نیروهای شان در پایان سال 2014 به آموزش نیروهای افغان ادامه میدهند.

وزرای دفاع ناتو فیصله نمودند تا برای آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بیشتر فعال شوند و نیروهای ناتو پس از سال 2014 ماموریت غیر نظامی خویش به حمایت قاطع درعرصه های آموزشی و مشوره دهی به نیروهای افغان کمک نمایند.

بنابه گزارشها دراین جلسه وزیر دفاع ملی افغانستان از چالشها و کمبودی ها نیز یاد آوری نموده از کشورهای عضو پیمان ناتو خواسته است که در رفع چالشها و ایجاد فرصتهای لازم تا پایان سال 2014 توجه جدی نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا