امنیت

جلسه کمیسیون مبارزه علیه مواد انفجاری برگزارگردید

کابل باختر/ 17/ ثور
آیساف نیروهای امنیتی کشوررا  در بخش کشف و ازبین بردن مواد انفجاری کمک میکند.
به گزارش آژانس باختر ، امروز جلسه دوجانبه حکومت افغانستان و آیساف پیرامون هماهنگ سازی تشریک مساعی غرض مبارزه با مواد انفجاری و ماین کنار جاده  با حضور اعضای کمیته های مسوول در مقر فرماندهی آیساف درکابل برگزارگردید.
ابتداء جنرال پاتریک هیگنیز امریکایی از تجارب آموخته از جنگ عراق به ویژه مبارزه با مواد انفجاری معلومات داده  ضمن تاکید برادامه کمک های مادی و تخنیکی آیساف دربخش مبارزه با مواد انفجاری جابه شده ضرورت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عامه را درمورد این خطرپنهان نیز مهم دانست.
درهمین راستاخانم سیمین حسن زاده معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ و رییس رکن آگاهی عامۀ  کمیسیون مبارزه با مواد انفجاری پیرامون فعالیت های انجام شده و برنامه های رکن آگاهی عامه درامر آگاهی دهی مردم از خطرات مواد انفجاری و ماین کنارجاده معلومات داده گفت : رکن آگاهی عامه ازطریق رسانه های دولتی پیام های آگاهی بخش ، دررابطه با مبارزه مواد انفجاری جابه جا شده و ماین کنار جاده ، میزگردها ، مضامین و مقالات را از طریق رسانه های دولتی به نشر رسانده است .
موصوف افزود : آگاهی عامه شامل نصاب تعلیمی دوره ثانوی شده و تلاش ها درجریان است تا شامل نصاب دوره ابتدایی نیز شود.
معین نشرات از آموزش ملا امامان مساجد نیز خبر داده گفت: به کمک وزارت حج و اوقاف و مرکز هماهنگی امورماین پاکی ملل متحد، هزار امام مساجد آموزش دیده که ایشان ازطریق منابر مساجد مردم را از خطرات مواد انفجاری جابه جا شده آگاه ساخته و از آنها خواهند خواست تا با شماره 119 پولیس و یا پوسته امنیتی تماس بگیرند.
معین امور نشرات ورییس رکن آگاهی عامه،از برنامه های بعدی این رکن از جمله نشر پیامک ها از طریق گوشی های همراه نیز معلومات ارایه کرد.
دراین جلسه  نماینده گان شورای امنیت ملی کشور ، وزراتهای دفاع ملی ، داخله  و ریاست عمومی امنیت ملی نیزپیرامون انواع مواد انفجاری که توسط طالبان از کشور همسایه درداخل قوطی های رنگ ، بوری سمنت ،مواد ارتزاقی و دیگر مواد وارداتی جابه جا نموده و داخل کشورمیسازند که تلاشی  این همه اموال وارداتی ناممکن میباشد.
ایشان افزودند، درحدود 90 درصد تلفات افرادملکی و نظامی از بابت انفجار موادانفجاری و ماین های کنار جاده میباشند .
آنها از آیساف خواستند تا نیروهای امنیتی را با وسایل پیشرفته خنثی سازی مواد انفجاری کمک نموده و کارمندان این بخش را آموزش دهند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا