اقتصاد

نمایشگاه صنایع دستی بانوان درهرات برگزارشد

شهرهرات 2 دلو باختر
نمایشگاه صنایع دستی بانوان درتالار علامه صلاح الدین سلجوقی درمرکزشهرهرات  امروزگشایش یافت .
این نمایشگاه سه روزه که در آن ده ها اثر هنری و صنعتی زنان به نمایش گذاشته شده است به همکاری ریاست اطلاعات وفرهنگ برگذارشده است.
آریارئوفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات  از تلاش های انجمن مشعل گیتی درزمینه برگزاری این نمایشگاه وخلق آثار هنری تقدیر کرد.
رئوفیان گفت: صنایع دستی در هر کشور علاوه برپشتوانه قوی مالی فرهنگ اصیل آن کشور را به نمایش می گذارد .
رئیس اطلاعات و فرهنگ تشکیل این نمایشگاه از سوی زنان , که عمری را در حاشیه قرار گرفته اند راحائزاهمیت دانست واظهار امیدواری کردتا زمینه مناسب برای نمایش این آثار در ولایات دیگرفراهم شود.
حنیفه اکرمی مسول انجمن مشعل گیتی به آژانس باخترگفت: در این نمایشگاه آثاردستی و هنری زنان بخصوص جواهرات به معرض دید و فروش علاقمندان قرار گرفته است .
در این میان فاطمه جعفری نماینده مردم هرات درشورای ولایتی نیز نقش زنان را در بهبود وضعیت کنونی جامعه و اهمیت حمایت از هنرمندان را بیان داشت .
استاد رحمانیار استاد پوهنتون نیزدیدگاه اسلام را در عرصه کار تجارت بیان داشت و گفت" دین مبین اسلام حضورزنان در فعالیتهای تجارتی و آموختن علم و دانش رامنع نکرده بل از ان حمایت نموده است .
انجمن مشعل گیتی از دوسال بدین سو به منظور ارتقای ظرفیت زنان بخصوص در عرصه رشد و معرفی صنایع دستی در ولایت هرات فه فعالیت آغاز نموده است .
گفتنی است :این نمایشگاه به مدت سه روز از صبح الی عصر بروی بازدید علاقمندان باز است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا