صحت

اسامبله جهانی صحت، جایزه عزم و اراده را به افغانستان اهداکرد

کابل باختر/ 10/ جوزا
وزیرصحت عامه میگوید که درشصت و هفتمین اسامبله جهانی صحت، به افغانستان جایزه عزم و اراده اهدأ گردید.
داکتر ثریا دلیل که امروز دریک نشست خبری صحبت میکرد گفت: درشصت و هفتمین اسامبله جهانی صحت منعقده ژینو شرکت کرد و درحاشیه آن معاهده همکاری بین المللی صحت را نیز امضأ نمود.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر، دراین نشست خبری داکتر دلیل خاطرنشان کردکه در اسامبله جهانی صحت درصحبت هایش ازانکشاف عرصه صحت درساحات محو بیماری فلج کودکان ، صحت کودکان و مادران، تقویت سیستم صحت و تغذی و نیز چالش های فرا راه عرصه صحت یاد آورشد.
وزیر صحت عامه بیان داشت که در حاشیه اسامبله ، جایزه عزم و اراده به پاس مدیریت بهتر درامردسترسی زنان به خدمات باروری ازجانب شورای رهبران جهان برای صحت باروری به وی اهدا گردید.
داکتر دلیل افزود، شورای رهبران جهان برای صحت باروری تلاش های افغانستان را برای اولویت دهی به موضوع صحت باروری و صحت مادر وکودک به دیده قدرنگریسته و پذیرفت که وزارت صحت عامه افغانستان با سفرا، وزارت خانه ها ، اعضای مجلس نماینده گان مردم و رهبران دینی کار نموده است، تا توجه شان را درجهت رسیده گی به نیازمندی های صحت باروری زنان افزایش دهد و این جایزه از طریق یک روند رقابت جهانی به افغانستان تعلق گرفت.
داکتر دلیل همچنان افزود، معاهده مشارکت بین المللی برای صحت را به میزبانی رییس عمومی سازمان جهانی صحت امضأ نمود که به موجب آن افغانستان به سایر موسسات بین المللی وکشورهای رو به انکشاف پیوست که این معاهده را در قبل امضاء نموده اند.
مطابق این معاهده شرکا با هم کارمینمایند تا اصول بین المللی برای مساعدت های موثر و همکاری های انکشافی را درساحه صحت به شکل عملی آن تطبیق نمایند.
اسامبله جهانی صحت، عالی ترین نهاد تصمیم گیرنده در سازمان جهانی صحت میباشد که در آن هزاران نماینده از سراسر جهان اشتراک کرده و روی برنامه های جهانی واکسین ، استراتیژی مبارزه با هیپایتت ، تغذی مادر و طفل ، مقاومت مقابل انتی بیو تیک ها و دسترسی به ادویه اساسی بحث مینمایند.
اسامبله امسال از نوزده تابیست چهارم ماه می سالروان میلادی در ژینو برگزار گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا