جامعه

بلجیم اجازه بازگرداندن شش پناهنده افغان به آلمان را بدست نیاوردند

بروکسل/دویچه وله/باختر/11 جدی
در بلجیم ظاهرا این شک و تردید وجود دارد که اسکان پناهجویان در آلمان به طور مناسب صورت نمی گیرد. به همین دلیل حکومت این کشور اجازه بازگرداندن یک خانم مهاجر افغان با پنج فرزنداش به آلمان را حاصل نکرده است.
شورای ملی بلجیم در امور اختلافات در مورد مهاجرت، حکومت  بلجیم را منع کرده است یک زن افغان و پنج فرزند اش را بر اساس قوانین پناهندگی اتحادیه اروپا در جمهوری آلمان فدرال بازگشت دهند. با توجه به این تصمیم، گفته شده است که اطمینان کافی وجود ندارد که این خانواده افغان یک محل اقامت مناسب تحت شرایط انسانی در آلمان در اختیار داشته باشند.
قرار بود که این خانم افغان با فرزندان اش به آلمان انتقال یابند، زیرا آنها در آلمان قبلا پناهندگی داشتند. بر اساس توافقنامه دوبلین اتحادیه اروپا، آن کشوری برای روند پناهندگی یک پناهجو مسئول است که پناهجو در آن برای بار اول درخواست پناهندگی داده باشد و ثابت گردد که فرد بار اول با آمدن در این کشور به خاک اتحادیه اروپا وارد گردیده است.
حکومت بلجیم روز جمعه عدم درک اش را در قبال این قضیه اعلام کرده و گفته که به درخواست تجدید نظر می کند.
تئو فرانکن مسئول امور پناهندگی حکومت آلمان در مقابل گفته است که آلمان برای اینکه پناهجویان را به طور مناسب در اقامتگاه ها جابجا کند و همچنین به آنها رسیدگی درست صورت بگیرد، تلاش های بسیار زیاد انجام می دهد.
او همچنین گفته است که این خطر وجود دارد که این تصمیم در حال حاضر به یک مورد قضایی بی سابقه تبدیل شود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا