سیاست

در رابطه به ساده سازی روند های اداری نشستی برگزار گردید

کابل باختر 10 عقرب
به ریاست احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری دیروز نشستی بخاطر بررسی کارکردهای وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین برگزار گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور به آژانس باختر:در این نشست طرح های اصلاح و چگونگی تطبیق رهنمودهای ساده سازی روند های اداری، استخدام ها در آن وزارت و عدم نپرداختن به موقع حقوق شهدا و معلولین و باز نشسته ها بحث صورت گرفت.
نخست هیات بررسی دفتر نماینده فوق العاده رییس جمهور، گزارش شان را از فعالیت های وزارت کار و امور اجتماعی ارائه کرده بیان داشتند که تا هنوز در این وزارت در مورد رهنمود های ساده‌سازی روند های اداری کار صورت نگرفته است.
آنان علاوه کردند که وزارت کار و امور اجتماعی تا هنوز در مورد پرداخت حقوق به موقع شهدا و معلولین، استفاده از ابزار های برقی در وزارت و ختم ادامه کار سرپرستان توجه نکرده است که این یکی از مشکلاتی است که کارکنان وزارت و مراجعین آن وزارت به آن مواجه هستند.
همچنان این هیئت که متشکل از مشاوران و متخصصان دفتر نماینده فوق العاده رییس جمهور می باشد، گفتند که وزارت کار تا هنوز نتوانسته به وعده های که داده بود جامه عمل بپوشاند و به شکایات مردم در قسمت استخدام ها در این وزارت نیز توجه نشده است.
از سوی هم نسرین اوریاخیل وزیر کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین در این نشست بیان داشت که در وزارت کار و امور اجتماعی مشکلات وجود داشت که در حال حل شدن است و مشکلات هم است که جدیداً در این وزارت به وجود آمده است.
وی گفت که در وزارت کار امور اجتماعی نبود سیستم شفاف و موجودیت سیستم های فسادزا سبب شده است که افراد در فساد و بعضی مسایل دست باز داشته باشند.
همچنان وی علاوه کرد که این وزارت تلاش دارد تا سیستم های جدیدی را با ابزار های برقی ایجاد کند تا در قسمت نام نویسی افراد، پرداخت حقوق شهدا و معلولین و متقاعدین شفافیت لازم به وجود بیاید.
نماینده فوق العاده رییس جمهور، در امور اصلاحات و حکومتداری خوب در این نشست بیان داشت که وزارت کار و امور اجتماعی به عنوان یکی از وزارت های که میتواند سرنوشت زندگی یک بخش بزرگی از مردم را تعیین کند، باید پلان های اصلاحی و عملی برای تطبیق برنامه هایشان داشته باشند.
احمدضیا مسعود گفت که آن وزارت در تفاهم با مشاوران و متخصصان دفتر نماینده فوق العاده رییس جمهور روی طرح های اصلاحی بخاطر آوردن شفافیت به یک کتله وسیع هموطنان معلول و بازمنده گان شهدا توجه جدی صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا