امنیت

تعهد مشاوران امنیت ملی چهار کشور برای شناسایی منابع مالی هراس افگنان

 کابل  باختر   7 حمل
نشست مشاورین امنیت ملی امریکا ، افغانستان، عربستان وامارت متحده عربی اخیرا" در واشنگتن دی سی برگزار شد.
دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی افغانستان در باره این نشست می گوید که مشاورین امنیت ملی چهار کشور روی مبارزه مشترک علیه گروه های تروریستی بین المللی وخشک نمودن منابع مالی این گروه ها توافق کردند.
  قادر شاه سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان می گوید که دراین نشست محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور غنی به  نماینده گی از افغانستان شرکت داشت روی مبارزه مشترک  علیه تروریزم توسعه اقتصادی وروند صلح در افغانستان توافق  صورت گرفت.
وی افزود که اشتراک کنندگان این نشست حمایت شان را از روند صلح در افغانستان اعلام کرده وبرای رسیدن به صلح ومذاکرات موفق بر اقدامات عملی وتلاش های مشترک تاکید کردند.
دراین نشست مشاوران امنیت ملی چهار کشور متذکره توافق کردند در برابر گروه های تروریستی درافغانستان مشترکا" مبارزه می کنند منابع اساسی تمویل مالی تروریزم را شناسایی وبرای از بین بردن آن مشترکاً کار میکننددر این نشست چهار جانبه مشاوران امنیت ملی امریکا، افغانستان، عربستان وامارات متحده عربی  بر سر بهبود وتوسعه اقتصادی افغانستان بحث وتبادل نظر کرده وبرای تحرک اقتصاد افغانستان بر داد و ستد اقتصادی وتجارتی به توافق رسیدند.
قادر شاه یاد آور شد که مشاوران امنیت ملی برای ایجاد مکانیزم ویژه با هم توافق کردندتا یک تیم تخنیکی مشترک از سوی هر چهار کشور ایجاد می شود تا برای تطبیق این توافق یک میکانیزم  ایجاد تا از آن نظارت نمایند.                                                  شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا