جهان

چهار افغان در رودخانه یی در ایران غرق شدند

تهران/ دویچوله/ ۲۹جوزا/ باختر
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران از غرق شدن چهار شهروند افغانستان در زاینده رود ولایت اصفهان خبر داده اند. بنا بر گزارش ها این افراد سه زن و یک مرد۲۰ تا ۵۰ ساله بوده اند.
رسانه های ایران از غرق شدن سه زن و یک مرد افغان در زاینده رود اصفهان گزارش داده اند. منصور شیشه فروش، مدیر عمومی مدیریت بحران اصفهان ایران به خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) گفته است که این حادثه بعد از ظهر روز سه شنبه گذشته رخ داده است.
شیشه فروش به این خبرگزاری گفته است که «این چهار نفر سه زن و یک مرد بودند که به محل سد زاینده رود رفته بودند و ابتدا یکی از آنان وارد آب و دچار غرق شدگی شد و سپس سایر افراد یکی یکی برای نجات دیگران داخل آب رفتند و غرق شدند.»
او گفته است که اجساد این افراد از آب بیرون کشیده شده است.
چنانچه رسانه های ایران گزارش داده اند در سال روان خورشیدی تا کنون ۲۱ نفر بر اثر غرق شدگی در آبهای اصفهان جان باخته اند. آمار جان باختگان غرق شدگی در این ولایت در سال گذشته ۵۹ نفر گزارش شده است.
دو هفته پیش موتر حامل ۱۳ مهاجر افغان در شهر یزد ایران آتش گرفت که بر بنیاد معلومات وزارت امور خارجه افغانستان ۳ تن جان باختند و پنج تن دیگر زخمی شده اند. تصاویری که در رسانه های اجتماعی دست به دست می شد، نشان می داد که یک موتر  آتش گرفته است و چند سرنشین آن در حال سوختن استند.
برخی از کاربران شبکه های اجتماعی به نقل از شماری از زخمیان این رویداد نگاشته اند که این حادثه پس از آن رخ داد که راننده در پاسگاه بازرسی پولیس توقف نکرد و پولیس برموتر حامل مهاجران شلیک کرد. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا