جامعه

نمازگزاران از بارگاه خداوند منان صلح سراسری برای کشوراستدعا کردند

کابل باختر/ 23/ میزان
شهروندان کابل درفضای امنیت مطمین نماز عید سعید اضحی را درمساجد جامع شهر ادا کرده از بارگاه ایزدمنان صلح سراسری وختم جنگ درکشور را استدعا کردند.
به گزارش خبرنگاران آژانس باختر ، شهروندان کابل با آغاز طلوع آفتاب راهی مساجد شدند، و بازهم دست نیاز بدرگاه پروردگار عالمیان بلندکردند و با خضوع صلح و آرامش سراسری درکشور استدعا کردند.
صاحب خان یکتن از نماز گزاران به خبرنگار آژانس باختر گفت که فلسفه عیدین جلوگیری از کینه وکدورت است .
خداوند برای مومنان خود امر کرده است دراین ایام آزرده گی ها، اختلافات ، کینه و کدورت را کنار بگذارند و باهم آشتی کنند.
او گفت که در کشور ما از چند دهه است که زیر نام اسلام جنگ ادامه دارد ، مسلمان ، مسلمان را می کشد درحالیکه خداوند بزرگ قتل نفس را حرام دانسته و آنانی که به چنین جنایت دست میزنند مسلماً که مستوجب عذاب جهنم می باشد.

یکتن از نماز گزاران دیگر نیز داخل صحبت شده گفت که من ازمخالفان می پرسم که تا به کی به جنگ و خونریزی درافغانستان ادامه میدهند، تا به کی برادران خود را به خاطر خوشی بیگانه گان قربانی جنگی میکنند که نه در اسلام و نه در قاموس انسانیت به جواز آن چیزی وجود دارد .
او با تاکید گفت که صلح و مصالحه امر خداوند "ج" میباشد اگر آنان از اسلام پیروی میکنند باید با تکیه به این امر خداوند بزرگ به صلح رو آوره و از جنگ و برادرکشی که دسیسه دشمنان این ملت است روگردانند.
به همین ترتیب تمام افرادی که در روز نخست عید بعداز ادای نماز عید سعید اضحی با خبرنگاران باختر صحبت میکردند بطور کامل بریک مساله تاکید داشتند که اگر مخالفان از اسلام پیروی میکنند پس باصلح و مصالحه ای که ازجانب دولت اعلام شده بپیوندند و با صلح و وفاق ملی، دشمنان آشکار و پنهان افغانستان راروسیاه سازند.ختم/ نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا