اقتصاد

کمیسیون تدارکات ملی٬ ۲۷ مورد تدارکاتی را منظور کرد

کابل/۱۰ عقرب/باختر
جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی شام روز گذشته  تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در ارگ برگزار شد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد٬ در این نشست ۳۱ مورد تدارکاتی به بحث و بررسی گرفته شد که در نتیجه ۲۷ مورد آن به ارزش بیش از ۲.۶ میلیارد افغانی به شمول ساختمان بخش اول صالون اجتماعات مصلای شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری در کابل، از سوی این کمیسیون منظور شد.
سپس کمیسیون دسترسی به اطلاعات درخواست هدایت در رابطه به طی مراحل تعدیل پروژه کرایه گیری پنج عراده واسطه نقلیه زرهی مورد ضرورت این کمیسیون را پیشکش کرد که از سوی کمیسیون تدارکات ملی منظور شد و به وزارت مالیه هدایت داده شد تا در زمینه چگونگی به کار گیری از موتر های زرهی، طرحی را ترتیب و  به کمیسیون ارائه کند.
شاروالی کابل درخواست منظوری تعدیل قرارداد (تمدید میعاد) پروژه ساختمان کانال وزیر آباد را کرد که از سوی این کمیسیون منظور شد.
وزارت معادن و پترولیم درخواست منظوری تعدیل قرارداد (تمدید میعاد با افزایش قیمت ) پروژه ۸۰ تن محافظین امنیتی ضرورت پروژه پایپ لاین شبرغان-مزار شریف را ارائه داشت که مورد تایید کمیسیون قرار گرفت و به وزارت های مالیه، اقتصاد و اداره تدارکات ملی وظیفه سپرده شد تا طرح را پیرامون چگونگی ارائه قیمت در بدل عرضه خدمات محافظتی از سوی تصدی محافظت عامه ترتیب کرده و به کمیسیون ارایه کند.
اداره مستقل ارگان های محلی درخواست منظوری تعدیل قرارداد (تمدید میعاد) خدمات مشورتی (استخدام موسسات همکار) جهت همکاری برای تطبیق برنامه میثاق شهروندی در ننگرهار، قندهار، بلخ، هرات را ارائه کرد که منظور شد.
دافغانستان برشنا شرکت درخواست هدایت پیرامون پروژه تهیه و تدارکات کیبل های مختلف النوع (لات ششم) پروژه تدارک تجهیزات برقی و مواد ساختمانی را از کمیسیون تدارکات ملی کرد که در زمینه هدایات لازم صادر شد.
وزارت امور خارجه درخواست منظوری تعدیل قرارداد (اضافه کاری) قرارداد اعمار مجتمع ساختمان های سفارت افغانستان مقیم تاشکند را کرد که کمیسیون آن را جهت ارائه وضاحت از سوی وزارت های شهرسازی و اراضی و وزارت امور خارجه، اعاده کرد.
وزارت ترانسپورت درخواست منظوری تعدیل قرارداد (افزایش قیمت با تمدید میعاد) قرارداد ساختمان اسفالت سرک های داخل شهر مزارشریف ولایت بلخ به طول ۱۵ کیلومتر را از کمیسیون تدارکات ملی کرد که از سوی کمیسیون منظور شد.
وزارت شهر سازی و اراضی درخواست منظوری تمدید میعاد قرارداد پروژه تهیه و تدارک ۱۶ قلم مواد خام برای تولید فابریکه قطعات پیش ساخت- بخش چهارم (یک قلم مواد خام) را از کمیسیون تدارکات ملی کرد که منظور شد.
اداره تدارکات ملی درخواست منظوری تفاهم نامه پنج جانبه اکمال ادویه جات مورد نیاز وزارت های دفاع ملی، امور داخله و صحت عامه، میان اداره تدارکات ملی، وزارت های صحت عامه، امور داخله، دفاع ملی و اتحایه صنعت دوایی و محصولات صحی افغانستان را کرد که از سوی کمیسیون تدارکات ملی تائید شد.
وزارت دفاع ملی درخواست منظوری تصحیح بسته های انترنتی خاص یکی از شرکت های مخابراتی، ضرورت منسوبین اردوی ملی را کرد که از سوی کمیسیون منظور شد.
اما درخواست منظوری اعطای قرارداد پروژه اعمار کمپلکس سردخانه های عصری ۵۰۰ متریک در ۱۰ ولایت کشور مربوط اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی به منظور بررسی های بیشتر اعاده شد.
علاوه بر آن قرارداد تدارک ۱۱ قلم مواد تحکیماتی صحرایی نیز جهت بررسی های بیشتر اعاده شد.
از سوی هم طبق اجندا در این جلسه اعضای کمیسیون، گزارش تحقق هدایات فیصله های قبلی این کمیسیون را به بحث گرفت که شماری آن اعاده و تعداد دیگری آن منظور شد.# عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا