جامعه

از روز جهانی جوانان گرامیداشت به عمل آمد

کابل باختر 21 اسد
از روز جهانی جوانان امروز با شعار "فضا های امن برای جوانان" در صحن چمن باغ صدارت گرامیداشت به عمل آمد.
محفل گرامیداشت از روز جهانی جوانان که در آن صد ها تن از جوانان از ولایت ها ی مختلف افغانستان شرکت کرده بودند، پیام ستر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری توسط بهر الدین شارق معاون ریاست دفتر خوانده شد.
در پیام با اشاره به نقش جوانان در عرصه های مختلف جامعه مطرح شده است،
از روز جهانی جوانان در کشور امسال در شرایط حساس و ویژه ای تجلیل به عمل می آید. از یک سو جنگ در کشور ادامه دارد و از جانبی هم روزنه امیدی برای برقراری صلح و پایان جنگ _  این پدیده شوم و ویرانگر، به روی ما گشوده شده است."
در پیام معاون اول ریاست جمهوری همچنان گفته شده است:" امسال بیش از ۹۲ هزار تن از جوانان عزیز مان به مراکز آموزش عالی و نیمه عالی دولتی راه یافته‌اند. از این میان افزون بر ۶۰ هزار تن آنان به مراکز آموزش عالی دولتی و بیش از ۳۱ هزار تن دیگر به نهاد های  آموزشی نیمه عالی دولتی کامیاب گردیده اند.
روند رو به افزایش مهاجرت در چند سال گذشته و کاهش نسبی در این روند مواردی دیگری می باشد که در پیام به آن اشاره شده است.
پس از آن داکتر کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در سخنانی روز جهانی جوانان را به همه جوانان کشور تبریک گفته یاد آور شد که  روز جهانی جوانان امسال زیر نام فضا های امن برای جوانان برگزار می شود و این شعار می رساند که جوانان باید محیط کاری مناسب، فضای امن برای آموزش و تحصیل داشته باشند و از امکانات برای تأمین صحت جسمی و روانی نیز برخوردار باشند.
کمال سادات در سخنانش افزود ، خوشحالم که جوانان کشور این نکته را خوب درک کرده اند که باید از فرصت های موجود بگونه اعظمی کنند و خود را همسان جوانان در کشور های همسایه و منطقه بسازند.
وی افزود که ما امسال در عرصه های مختلف برای جوانان کار کرده ایم. در این زمینه ها جوانان همچنان به گونه رضا کار تلاش کرده اند تا در پاک کاری شهر شان کار کنند، مبارزه با مواد مخد و ارائه خدمات  صحی به نیازمندان، بخش دیگری از کار های جوانان را در بر می گرفت.
معین جوانان از جوانان خواست تا در کنار همدیگر و با اتحاد و همبستگی مبارزه با مواد مخدر را شدت بخشند، با پولیس  کشور همکاری کنند تا در دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر توفیق یابند تا سطح اعتیاد در کشور کاهش یابد.
معین جوانان همچنان از ریاست جمهوری کشور اظهار قدردانی کرد که راه های مصالحه و گفتگو را با مخالفین بدون هیچ شرطی باز گذاشته است.
در این مجلس همچنان نظیف الله نظیف،رحمت الله نورزی، مریم فرملی، وحید الله تلون، انوشه محمدی به نماینده گی از جوانان به نوبۀ خویش صحبت کرده  و هر یک درپیرامون موضوعات و مسایل عمده و مهم در رابطه به جوانان صحبت کردند.
آنان در سخنان شان از دولت خواستند تا زمینه های تحصیل، کار ، و امکانات صحی  برای جوانان خوبتر و بیشتر  مهیا گردد .
آنان به مساله بیکاری جوانان تأکید کرده یاد آور شدند که بیکاری موجب فقر و بدبختی جوان گردیده و سبب افزایش اعتیاد در میان آنها نیز شده و باید روی این مسأله اتکا بیشتری صورت بگیرد.
سخنرانان همچنان از برنامه های صلح دولت با مخالفین اظهار حمایت کرده و اظهار امیدواری کردند که هر چه زودتر جنگ در کشور پایان یابد.
محفل با اجرای نمایشات توسط دختران "سفیران برابری" پایان یافت.
#نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا