جامعه

موانع ازمسیر سرک 60 ‌متره‌ قلعه‌ زمان‌خان ، برداشته می شود

کابل/ 23 اسد / باختر
کار برداشتن باقیمانده موانع از مسیرسرک 60 متره قعله زمان خان شهر کابل ، ازسرگرفته شده است .
به گزارش آژانس باختر؛ پس از پرداخت پول بدیل خانه‌ های باقیمانده تحت استملاک مسیر سرک 60 ‌متره‌ قلعه‌ زمان‌خان مربوط ناحیه نهم شهرکابل،  پاک کاری و برداشتن خانه های مسکونی که مانع برسر راه این پروژه بود، دوباره آغاز شد.
با پیشرفت کار برداشتن موانع، زمینه برای کار ساختمان اساسی این سرک فراهم می شود.
بنابردلایلی کار ساختمان اساسی سرک 60 متره‌ قلعه‌ زمانخان که از ساحه‌ مکروریان الی پروژه‌ احمدشاه ‌بابامینه،  با تاخیر مواجه شده بود، اکنون در اولویت‌های کاری شاروالی‌کابل قرار دارد و کار آن آغازشده است .
ریاست عمومی کار، حفظ و مراقبت شاروالی کابل ، کار ساخت این سرک را به  درازای  4.2 کیلومتر و عرض 60 متر در چهار خط اصلی و فرعی در مربوطات ناحیه‌ی نهم و شانزدهم شهرکابل به صورت اساسی آغازکرده است .
رهبری شاروالی‌کابل متعهد است که در سال‌ جاری کار خطوط اصلی این سرک را تکمیل می کند وبا ختم کاراین سرک،  نقاط مرکزی شهر با زون‌های شرق وجنوب شهر، وصل خواهد شد.
با بهره گیری از این سرک، افزون بر رشد اقتصادی ساحات مرتبط، از حجم سنگین ترافیک در جاده‌ کارته‌ نو و بگرامی کاسته می‌شود.
پروژه‌های عام المنفعه به منظور توسعه امور اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی یکی از اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان است تا بر مبنای آن پلان‌های توسعه یی  تطبیق و رفاه شهروندان فراهم شود. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا