جامعه

علمای دینی غرب کشور ازنیروهای امنیتی اعلام حمایت کردند

شهرهرات 19 جوزا باختر
بیش از دو هزار روحانی و عالم دینی از ولایت‌های هرات، غور، بادغیس و فراه با تجمع در ولایت هرات ،  حمایت‌شان را از نیروهای امنیتی اعلام کردند.
این شرکت کنندگان بیشتر ملا امامان و خطیبان مساجد بودند.
هدف این تجمع، حمایت و پشتبانی از عملکرد نیروهای مسلح افغانستان که در یکسال اخیر مسئولیت‌های امنیتی این کشور را به دوش داشته‌اند، عنوان شده است.
مولوی عبدالرحمن مولوی زاده، خطیب یکی از مساجد هرات و مدیر مدرسه عالی جامع این شهر در این مراسم گفت: "اگر هزار بار به تاریکی لعنت بفرستیم جای روشن کردن یک شمع را نمی‌گیرد و اگر هزار بار به درد و رنج لعنت بفرستیم جای یک سرباز امنیتی کشور را پر نمی‌کند و نیاز است که علما قدم عملی برای حمایت از این سربازان بردارند."
او گفت که نیروهای امنیتی افغانستان، "فرزندان عزیز این کشور هستند که سینه خود را در برابر کسانی که نمی‌خواهند صلح و امنیت در کشور حاکم شود، سپر کرده‌اند."
مولوی زاده افزود که این روحانیون برای موفقیت نیروهای امنیتی افغانستان "شب و روز دعا می‌کنند."
چندی قبل هزاران روحانی افغان در یک اقدام بی‌سابقه در شهر کابل حمایت‌شان را از نیروهای امنیتی افغانستان اعلام کردند.
این نیروها از آغاز سال جاری میلادی و همزمان با پایان یافتن ماموریت رزمی ناتو در افغانستان، به صورت رسمی مسئولیت امنیتی را در سراسر این کشور بر عهده گرفتند.
در حال حاضر آن تعداد از نیروهای ناتو که در افغانستان باقی مانده‌اند، تنها در عرصه‌های آموزشی و حمایت از نیروهای امنیتی افغان فعال هستند.
افغانستان بیش از ۳۶۰ هزار نیروی نظامی دارد. هرچند کمیت نیروهای امنیتی افغان زیاد است اما تجهیزات جنگی مدرن و قابل توجه در اختیار این نیروها نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا