فرهنگ

تدویر نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان

کابل باختر/ 8/ سنبله

نمایشگاه مشترک افغانستان – ایران امروز درشهر کابل دایر گردید.

به گزارش آژانس باختر، دراین نمایشگاه 25 شرکت تولیدی افغانی و 38 شرکت ایرانی تولیدات و محصولات شانرا به نمایش گذاشته اند.

درمراسمی که به همین مناسبت تدویر یافته بود حسن عبداللهی وزیر انکشاف شهری ، داکتر صدرالدین سحر معین وزارت تجارت و صنایع، آذرخش حافظی مسوول روابط بین المللی اتاق تجارت و صنایع برضرورت تدویر نمایشگاه تجارتی مشترک و رشد تجارت میان دو کشور تاکید نمودند.

 یکتن ازمسوولان برگزاری این نمایشگاه میگویدباوجود مشکلات متعدد ، محصولات افغانی بخصوص محصولات زراعتی و صنایع دستی از لحاظ کمی و کیفی در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته و صادرات کالاهای افغاني به کشورهای مختلف افزایش یافته است که این گواهء  است برکیفیت قابل قبول کالاهای افغاني دربازار های منطقه و جهان، ولی متاسفانه میزان صادرات و واردات ما باکشور همسایه ، هم زبان و بافرهنگ و پیشینه تاریخی مشترک همچون ایران درسطح نامطلوبی قراردارد . واردات افغانستان ازایران سالانه در حدود یک میلیارد و سیصد ملیون دالر می باشد در حالیکه صادرات به ایران درحدود چهل میلیون دالر است .

 برگزاری نمایشگاه مشترک در حقیقت بیانگر علایق متقابل تجار و سرمایه گزاران دوکشور برای افزایش میزان تجارت و گسترش روابط اقتصادی میان هم بوده و زمینه ای خواهد شد جهت استحکام این مناسبات .

اتاق تجارت و صنایع افغانستان برگزاري نمايشگاه مشترك افغانستان و ایران را گام مهمی در راستای تقویت همبستگی اقتصادی دو کشور می داند و امیدواراست این روابط باگذشت هرروز وسعت و عمق بیشتر بگیرد.

افغانستان برای پذیرش سرمایه گذاران و تاجران همسایه بیش از هر زمان دیگر آماده گی دارد و هر دستی راکه برای ایجاد رفاه و آسایش اقتصادی مردم این منطقه دراز شود به گرمی می فشارد . ایران دراین زمینه می تواند نقش بسیار بارزی را ایفا کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا