امنیت

تلاش برای نجات مردم ننگرهار از شر هراس افگنی

شهرجلال آباد 20 عقرب باختر
تلاش های حکومت افغانستان برای برچیدن بساط هراس افگنی درولایت ننگرهار افزایش یافته است.
مقامات می خواهند با استقرارنظامیان بیشتر ، تجهیزبیشتر واحد های پولیس محلی و راه اندازی عملیات های نظامی دراین ولایت شرقی ، ننگرهار را به یکی از ولایت های امن درکشورتبدیل کنند.
این سخنان را مقامات بلند پایه نظامی افغانستان درسفر به ولایت ننگرهار و دیدار با بزرگان قومی و محلی این ولایت شرقی ابرازکرده اند.
دراین دیدار بزرگان قومی و محلی ننگرهار حمایت شان را از نیروهای امنیتی شان ابراز داشته وگفته اند که آماده اند درکنار کمک با نظامیان درتامین امنیت و مبارزه با هراس افگنی ، جوانان شان را به واحد های نظامی بفرستند تا آنان خود پاسدار روستا های شان باشند.
جنرال قدم شاه شهیم رییس ستاد ارتش دراین دیدار گفت که آنان همچنان به عملیات های نظامی شان در ننگرهار ادامه خواهند داد تا مردم از شر هراس افگنان رهایی یابند.
معصوم ستانکزی رییس امنیت ملی دراین دیدار از تلاش برای ایجاد یک کندک مرزی سخن گفت و افزود که این واحد نظامی در نوار دیورند به جستجو خواهد پرداخت تا مانع از رفت و آمد هراس افگنان به کشور شود.
محمد گلاب منگل والی ننگرهار در دیدار با این مقامات نظامی و بزرگان محل و قومی گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی توانایی رویا رویی با باند های مافیایی و هراس افگنان را دارند.
او نیز از طرح استقرارنیروهای بیشتر و تجهیز نظامیان و افزایش عملیات های نظامی برای برگرداندن امنیت به این ولایت شرقی استقبال کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا